Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Router o modem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en router från 3, mobilt bredband. Vill koppla in min Airport extrem istället. Hur gör jag för att kunna använda modemet i 3 routern? Går det att ha båda routrarna inkopplade samtidigt?

Du kan troligtvis inte koppla ditt mobila bredband till en AirPort Extreme. Du behöver en traditionell access via fiber, DSL etc.

Sen är det bra om du förklarar vad det är för grejer. En router från 3 säger ingenting.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-03-13 08:50
Ursprungligen av HarryBoy:

Har en router från 3, mobilt bredband. Vill koppla in min Airport extrem istället. Hur gör jag för att kunna använda modemet i 3 routern? Går det att ha båda routrarna inkopplade samtidigt?

Jag förstår inte problemet.
Vad är det för skillnad på om det är en router för mobilt bredband eller för ADSL, kabel el liknande?
3-routern sköter kontakten m internet och Du kopplar in Airporten i den på motsvarande sätt som i t ex en ADSL-router.
Om 3-routern har WiFi, så stänger Du av den för att utnyttja AirPorterns WiFi istället.

Omöjligt att säga om vi inte vet vad det är för router från 3

Tack för svar. Hittar inte var jag stänger av routern fr Telenor/Huawei. Alltså inte 3/tre, fel av mig.

Ursprungligen av HarryBoy:

Tack för svar. Hittar inte var jag stänger av routern fr Telenor/Huawei. Alltså inte 3/tre, fel av mig.

Då du inte svarar på vad det är för router så får du gott kolla med Telenor. De svarar snabbt via Facebook.

1
Bevaka tråden