Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.3

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En ny version av Apples operativsystem IOS 9 blir tillgänglig för nedladdning senare idag, och version 9.3 bjuder bland annat på det nya nattläget.

Läs hela artikeln här

Detta var nog det tråkigaste Apple eventet jag upplevt, ett enda långt gääääääsp....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-21 19:09

Håller helt med! Vad hände med ny klocka? Nylonband?! Kom igen...

"Our costumers looooove this product..."

Sååå när släpps det? Kommer inte upp på mina enheter.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Sååå när släpps det? Kommer inte upp på mina enheter.

"Senare idag" sa Apple, så sent ikväll svensk tid skulle jag gissa på.

Ursprungligen av iMW:

Håller helt med! Vad hände med ny klocka? Nylonband?! Kom igen...

"Our costumers looooove this product..."

Tycker det var väntat. Nuvarande inte släppt i/på hela marknaden ännu. Dessutom vill dom nog ha ett eget event för  Watch. I maj eller efter sommaren - tror jag.

Nu går 9.3 att laddaner.

Snabbt gick det att ladda ner också, 15 sekunder för 330MB på min 6S.

Ursprungligen av keptang:

Snabbt gick det att ladda ner också, 15 sekunder för 330MB på min 6S.

Haha jag har fortfarande inte fått ner det på min 6:a.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-03-21 20:43
Ursprungligen av Brylle:

Haha jag har fortfarande inte fått ner det på min 6:a.

Lotto det där. 45 min på min 6S+ och 4 min på dotterns ipad3.

  • Medlem
  • Götene
  • 2016-03-21 20:47

10min på iPhone 6 Plus

Ursprungligen av Json_81:

Lotto det där. 45 min på min 6S+ och 4 min på dotterns ipad3.

Aa. det tog typ 8 min på min iPhone 6. Har inte uppdaterat min iPad mini 2 än. Ska säkerhetskopiera först. Tror inte jag gjort det sedan iOS 9 kom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-21 21:16

Hoppas fasen de nu verkligen har löst buggen som gör att telefonen tvärdör trots den har 35-40% batteri kvar. Rent bedrövligt att den buggen har fått leva så här länge...

Aktiveringservern inte tillgänglig. Vad är det för skit? Försökt flera gånger. Nu är telefonen oanvändbar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-21 21:31
Ursprungligen av Sir N.:

Aktiveringservern inte tillgänglig. Vad är det för skit? Försökt flera gånger. Nu är telefonen oanvändbar...

Alla med lite rutin vet att dessa saker kan ske när alla miljoner och åter miljoner användare ska ha uppdateringarna samtidigt. Ha lite is i magen.

  • Medlem
  • 2016-03-21 21:59

Försöker installera den skarpa versionen av iOS9.3 på min iPad Mini. Tidigare hade jag 9.3 public beta 7. Testade att sätta paddan i DFU-mode och hoppades att iTunes skulle skjuta in den skarpa versionen via iTunes. Men när jag kikar så har jag fortfarande appen Feedback kvar i paddan.
Minns jag fel, var det inte såhär man avinstallerade betan och övergick till den skarpa versionen?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-03-21 22:51

Du tar bort "beta" profilen i iPads inställningar.

http://lifehacker.com/how-to-leave-apples-pub...

  • Medlem
  • 2016-03-21 23:05

Tack för det @flygarn .

Ursprungligen av zinned:

Hoppas fasen de nu verkligen har löst buggen som gör att telefonen tvärdör trots den har 35-40% batteri kvar. Rent bedrövligt att den buggen har fått leva så här länge...

Ehm...

Det där är ingen generell bugg i iOS. Pröva en återställning av telefonen eller kontakta Apple, så hjälper de sig säkert.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-22 08:30
Ursprungligen av engineer:

Ehm...

Det där är ingen generell bugg i iOS. Pröva en återställning av telefonen eller kontakta Apple, så hjälper de sig säkert.

Ehm, jo det är det. Om du hade varit påläst hade du vetat att de själv känner till den.

För övrigt har jag så klart gjort det som går att göra.

Ursprungligen av zinned:

Ehm, jo det är det. Om du hade varit påläst hade du vetat att de själv känner till den.

För övrigt har jag så klart gjort det som går att göra.

Om det var en generell bugg hade alla haft samma problem och så är inte fallet. Du kan väl dela med dig av länken till supportartikeln som beskriver problemet? Jag menar, du som vet så mycket kan ju hjälpa mig bli mer påläst.

Någon annan som har problem med att nå aktiveringsservern nu på morgonen?

Uppdaterade iPad mini under natten, och kunde vid kl. 7:30 aktivera den utan problem, men min iPhone 6+ som jag gjorde uppdateringen på nu vägrar aktivera sig. Får bara upp att "Ett fel uppstod vid anslutningen till Apple-ID servern."

Har försökt upprepade tillfällen senaste 30 min..

Uppdatering.
Testade en omstart, och då ville den gå vidare!

Senast redigerat 2016-03-22 11:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-22 12:06

Finns det någon bra, konsumentvänliga(inte tekniknördig) lista med uppdateringarna? För övrigt körde jag in uppdateringen i morse. Gick på ett nafs.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-03-22 12:26
Ursprungligen av xms67:

Finns det någon bra, konsumentvänliga(inte tekniknördig) lista med uppdateringarna? För övrigt körde jag in uppdateringen i morse. Gick på ett nafs.

http://www.apple.com/se/ios/updates/

Mer utförligt (engelska):
http://www.imore.com/apple-releases-ios-93-ni...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-22 12:39

Länk nr. 2 var perfekt. Tack!

Ursprungligen av rosen888:

Någon annan som har problem med att nå aktiveringsservern nu på morgonen?

Uppdaterade iPad mini under natten, och kunde vid kl. 7:30 aktivera den utan problem, men min iPhone 6+ som jag gjorde uppdateringen på nu vägrar aktivera sig. Får bara upp att "Ett fel uppstod vid anslutningen till Apple-ID servern."

Har försökt upprepade tillfällen senaste 30 min..

Uppdatering.
Testade en omstart, och då ville den gå vidare!

Katetrar det är samma felmeddelande som jag fick. Jag kollade bara in den till iTunes och skrev in Apple id där sen löste det sig.

Ursprungligen av zinned:

Ehm, jo det är det. Om du hade varit påläst hade du vetat att de själv känner till den.

Känt av Apple och generellt är inte samma sak.

Menar du att det är ett generellt fel för en viss modell? De trådar jag kan hitta på supportforumet verkar mest handla om iPhone 5. Och jag har inte hittat några officiella svar från Apple där.

Du får hemskt gärna dela med dig av en länk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-22 14:00
Ursprungligen av engineer:

Om det var en generell bugg hade alla haft samma problem och så är inte fallet. Du kan väl dela med dig av länken till supportartikeln som beskriver problemet? Jag menar, du som vet så mycket kan ju hjälpa mig bli mer påläst.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Känt av Apple och generellt är inte samma sak.

Menar du att det är ett generellt fel för en viss modell? De trådar jag kan hitta på supportforumet verkar mest handla om iPhone 5. Och jag har inte hittat några officiella svar från Apple där.

Du får hemskt gärna dela med dig av en länk.

Semantik.

Då problemet ligger i mjukvaran (vilket det lär göra, det kom med 9.0 om jag minns rätt) så ligger ju problemet i alla telefoner som kör denna OS-versioner. Sedan kan det triggas olika, som exempel kan det bero på om man samtidigt använder Apple Watch eller ej, om man har en viss funktion påslagen eller ej, etc etc. Oavsett så ligger det i mjukvaran som Apple ansvarar för.

Problemet har beskrivits i supportartiklar som jag har läst för länge sedan, likaså har det nämnts på seriösa site som 9to5mac, MacRumors etc. Jag har inte tid o ork att lägga på att servera er med länkar men jag jag läst det.

Problemet existerar och måste lösas av Apple som ensamt ansvarar för sin mjukvara.

Ursprungligen av zinned:

Ehm, jo det är det. Om du hade varit påläst hade du vetat att de själv känner till den.

För övrigt har jag så klart gjort det som går att göra.

Ursprungligen av engineer:

Om det var en generell bugg hade alla haft samma problem och så är inte fallet. Du kan väl dela med dig av länken till supportartikeln som beskriver problemet? Jag menar, du som vet så mycket kan ju hjälpa mig bli mer påläst.

Alltså, en bugg behöver ju inte visa sig på ALLA telefoner? Jag har problem på min jobblur 6S och min privata 6 i alla fall. Min sambos 6S har det inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-22 18:58

"generell" var ordet. Det betyder väl att det ska ske på väldigt många....

Bevaka tråden