Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande appen på Mac separerar konversationer via SMS och Apple id

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag brukar använda "Meddelanden" appen på min mac. Jag har registrerat mitt mobilnummer och apple id. Det besvärliga är att när jag skickar meddelanden till en person som har både apple id och telefonnummer så skapas en konversation för de meddelanden som kommer iväg via apple id och en för de meddelanden som skickas via sms (via handoff när iPhone är i närheten). Detta gör att alla meddelanden inte altid når fram.

Hur ska jag göra för att konversationerna ej ska separeras på detta vis? På iPhonen fungerar ju meddelande appen felfritt. Varför fungerar det inte lika dant på Mac:en?!

Ursprungligen av Sebbe_K:

Jag brukar använda "Meddelanden" appen på min mac. Jag har registrerat mitt mobilnummer och apple id. Det besvärliga är att när jag skickar meddelanden till en person som har både apple id och telefonnummer så skapas en konversation för de meddelanden som kommer iväg via apple id och en för de meddelanden som skickas via sms (via handoff när iPhone är i närheten). Detta gör att alla meddelanden inte altid når fram.

Hur ska jag göra för att konversationerna ej ska separeras på detta vis? På iPhonen fungerar ju meddelande appen felfritt. Varför fungerar det inte lika dant på Mac:en?!

Jag har ev hittat en lösning på mitt problem. Jag återkommer och förklarar om det visar sig fungera korrekt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-28 13:52

Inställningar - Konton - Påbörja nya konversationer från...
Där bör telefonnumret vara valt.

1
Bevaka tråden