Konstigt att inte ens en nyhetsredaktion har lite historisk koll. Steve Jobs sa att Apple kommer köra med OS X i 15 år. Sedan kommer alltså något nytt. Är jag den enda på jordklotet som kommer ihåg detta? Se keynote när OSX presenterades. Så det behöver inte vara ett namnbyte utan kan vara ett helt nytt system. Vore grymt kul!
Intressant! Har du möjligtvis länk till en bra video och tidsstamp där Jobs säger detta? Jag har sett alla Steve Jobs framträdanden (många dock i efterhand) men minns inte allt han sagt
Sen oavsett så tvivlar jag starkt på att Apple idag har något intresse av att ersätta OS X med ett helt nytt system (även om det vore coolt). Störst fokus är på IOS, och på nykomlingarna Watch OS och TV OS. Vi får vara glad att Apple fortfarande uppdaterar OS X varje år tror jag.
Steve Jobs sa också för övrigt under introduktionen av OS X att Apple skulle ha ETT enda OS, inte flera. Min poäng är att det är svårt även för Steve Jobs att göra detaljerade planer femton år framåt. Jag tvivlar på att det fanns en utarbetad plan när OS X lanserades att det skulle finnas 15 år och inte mer. Utan att veta tror jag snarare uttalandet får tolkas som att OS X skulle finnas "under lång tid".