Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X client + DAT-backup?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahopp..

hoppet är väl ute för att kunna ta backup med en LaCie 12 GB DAT-station va?

Datorn är en G3/350 blåvit med SCSI-kort (Adaptec 2930U) och 192 MB RAM.

Just nu kör den 9.0.4 och Retrospect 4.3. Prestandan i datorn som filserver är ju inte så super.

Är mest inne på att lägga in OS X på datorn för att snabba upp filservern. Men - jaha? Utbudet av backup-program är ju hur kasst som helst!

Dantz har inte OS X-anpassat Retrospect ännu - bara client! usch i sammanhanget!

FWB har ett program som heter BackupToolkit 3.0.3 men den klarar ju inte TAPE-media. Bara kasetter och hårddiskar...

suck - again..

Efter en hel del funderingar - ska man köra ASIP 6.3.3 istället för OS X client som filserver? Det är bara 2 klienter.

Eller är det nån som kan bekräfta att Retrospect 4.3 funkar i Classic-mode?

Nån som vet om ngt är på gång?

Läs denna tråd, kanske något av de programmen hjälper dig.

Tyvärr!

Inget av dessa program i den tråden hjälper...

Det är samma veva i alla program - "synka mappar" eller "backup mot annan HD".

OBS: funkar inte mot DAT. SUCK.

Har sökt efter "backup" på OSX-hörnan på versiontracker.com. Visst - FWB Backup Toolkit - men den klarar ju fanimej inte DAT - eller?

Jag har ju redan Retrospect 4.3 för OS 9 - som medföljde DAT-enheten (extern LaCie DAT 12/24 GB SCSI).

Finns det alltså ännu INGET backupprogram för Mac OS X som kan ta backup mot en DAT?

Dantz kan räkna med ett mail från mig... hehe..

[ 17-12-2001: Meddelandet ändrat av: Carl-Johan Eelde ]

  • Medlem
  • 2003-08-21 22:18

Hur är det idag? Finns det nåt sätt att göra backup till en SCSI-ansluten DAT under mac os x?

http://www.dantz.com/en/products/mac_server/index.dtml

Designed for use in small and midsize businesses, Retrospect Server runs on a Mac OS 9 or Mac OS X (10.1.2 or later) server and backs up as many as 100 networked clients, including Apple Macintosh, Microsoft Windows, and Red Hat Linux desktops and notebooks as well as servers running Mac OS X Server (10.1.2 or later). Retrospect Server can be expanded with additional client licenses. It utilizes proven automated technology to provide easy administration, complete protection for networked computers, and fast backups with 100% accurate restores.

Vem har sagt att Retrospect inte funkar under OS X?

Men jag vet inte om just ditt SCSI-kort funkar under X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 23:31

Har helt och hållet gett upp Retrospect. Retrospect Express mot DVD RAM slutade funka i och med 10.2 dessutom har jag haft stora problem på burkar med scsi kort som skall stödjas av X

Hemma kör jag nu DV Backup istället mot en Sony DV bandare! Kanon! Billig media och snabbare än dat (3.5 MB/s)

Rekommenderas!

Hos kunder kör jag amanda under Linux/Unix

1
Bevaka tråden