Hej
Har letat runt länge och provat olika lösningar på att få till en signatur i ett Excel dokument men inte lyckats på något tillfredställande sätt så tänkte höra mig för med den samlade expertisen på forumet.
Jobbar med Excel filer med information och behöver vid varje kundbesök be kunden signera i dokumentet efter att informationen skrivits in. Excel filerna ligger i dropbox. Det är inte nödvändigt att bladet blir låst efter signaturen eftersom signaturen egentligen bara är en bekräftelse på att besöket ägt rum.
- Har provat SignEasy appen men med den så måste man först importera Excel listan för att sen lägga ut olika text fält och sedan skriva signaturen. Det fungerar men inte tillfredställande och är sjukt störande med dessa textrutor. Det blir många steg och svårt att använda excels funktioner efter att man haft dokumentet inne i SignEasy appen då filen blir en statisk bild när man jobbat klart
- Att köra direkt i Excel från dropboxen fungerar klockrent då det är enkelt att skriva och hitta rätt fält att skriva i samtidigt som filen alltid ligger dropboxen. Få steg att importera och exportera existerar. Men hur får jag till signaturer här? Jag vill alltså att kunden ska kunna signera direkt på skärmen och att jag sen kan klistra in denna direkt i excel bladet.
Finns det någon smart lösning som ni kommer på?