Hej!
Jag har köpt en Macbook Air 13" 2012 som defekt som jag försökt få ordning på. Det är modell A1466 med i5 1.8, 4GB RAM och 128GB SSD.
Förra ägaren har haft problem med SSD och misstänkte att den var defekt. När jag fick hem den så hittar den inte SSD alls. Så jag har tagit ut den och installerat OS på en extern disk.
De andra problemen är att fläkten går för fullt hela tiden, belysningen i tangentbordet fungerar inte samt att den inte hittar batteriet.
Just nu är Montain Lion installerat via internet recovery på en extern SSD via USB3, då installationen av El Capitan krashar varje gång.
Det finns inga program som ligger och belastar CPU och allt annat verkar funka bra.
Jag har provat med syrrans batteri och då startar den utan laddare men med samma problem annars. Den hittar inte det batteriet heller. Laddaren lyser inte varken grönt eller orange med något av batterierna.
Är det någon här som skruvar själv med sin Mac och kan tipsa om vad jag bör prova? Det känns inte värt det att lämna in den för felsökning p.g.a åldern.
Jag har även resetat SMC och PRAM flera gånger utan resultat.