Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sensorerna på min iphone6 har blivit överkänsliga

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bagarmossen
  • 2016-05-07 09:02

Min ett par månader gamla iphone6 blev knas igår. Det är som om den känner av fingrarna redan innan de rört vid skärmen, och ibland inte alls, ser ibland två smala vertikala streck i högre delen (pixelbortfall?). Den uppför sig ganska hysteriskt även när jag vill stänga ner appar. Jag har startat om, "re-settat" men ej återskapat som ny telefon. Den lugnar ner sig en liten stund efter omstart, men sedan är den galen igen.
Är detta vanligt? Vad ska jag göra?

• Avstängd
  • 2016-05-07 09:10

Låter som ett fel en arbetskollega till mig råkade ut för.
Appar som öppnades och stängdes av sig själv,ofrivilliga tryckningar på skärmen i alla program.
Han trodde det var ett virus men i själva verken var det skärmen som var en aning böjd som ställde till det.
Telefonen i sig själv var inte böjd utan enbart skärmen och säljaren bytte ut den på garantin.

• Medlem
  • Bagarmossen
  • 2016-05-07 10:30

tack! låter precis som min, letar förtvivlat efter garantipapper nu....

• Avstängd
  • 2016-05-07 11:04

Hittar du inte dom ska säljaren kunna presentera en kopia. Således behöver du i praktiken inte leta reda på den.

Ring till Apple direkt istället. De skickar ett bud som hämtar din telefon och du får en ny/refurb efter några dagar

• Avstängd
  • 2016-05-07 12:45
Ursprungligen av Zeecor:

Ring till Apple direkt istället. De skickar ett bud som hämtar din telefon och du får en ny/refurb efter några dagar

Är den köpt hos en återförsäljare/operatör ska man gå den vägen.

Ursprungligen av Hffre:

Är den köpt hos en återförsäljare/operatör ska man gå den vägen.

Varför då? Det tar bara längre tid och massa onödigt bråkande. Jag fick min 6 Plus utbytt direkt av Apple fast den är köpt av 3.

• Avstängd
  • 2016-05-08 12:49
Ursprungligen av Zeecor:

Varför då? Det tar bara längre tid och massa onödigt bråkande. Jag fick min 6 Plus utbytt direkt av Apple fast den är köpt av 3.

Därför att Apple själva säger att du ska göra det.

http://www.99mac.se/forum/p/2276178/svara?cit...

Se punkt 2:

Citat:

Om konsumenten har köpt Apple-produkter från tredje part som saknar medel eller slutat sälja varor kanske konsumenten kan göra anspråk via garantin mot Apple.

Det är först då du ska kontakta Apple.

Ursprungligen av Hffre:

Därför att Apple själva säger att du ska göra det.

http://www.99mac.se/forum/p/2276178/svara?cit...

Se punkt 2: Det är först då du ska kontakta Apple.

Konstigt att de accepterar garantiärenden direkt då. Jag vet inte vad du försöker länka till men jag antar att det är Apples hemsida?

• Avstängd
  • 2016-05-08 21:02
Ursprungligen av Zeecor:

Konstigt att de accepterar garantiärenden direkt då. Jag vet inte vad du försöker länka till men jag antar att det är Apples hemsida?

Kan inte med forumet riktigt men det var en länk till Apple´s supportsida.

Ursprungligen av Hffre:

Kan inte med forumet riktigt.....

Det är ju bara att klistra in länken i inlägget.

1
Bevaka tråden