Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt ljud och samtalet bryts

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har en iphone 6, med os 9.3.1. Senaste månaden (kanske från senaste uppdateringen) händer det ofta när någon ringer till mig att ljudet blir "bubbligt" går inte att höra någonting det bubblar/skrapar/låter allmänt konstigt. Sen bryts samtalet. Någon som har samma sak och vet vad lösningen är???

Ursprungligen av Greta723:

Hej, Jag har en iphone 6, med os 9.3.1. Senaste månaden (kanske från senaste uppdateringen) händer det ofta när någon ringer till mig att ljudet blir "bubbligt" går inte att höra någonting det bubblar/skrapar/låter allmänt konstigt. Sen bryts samtalet. Någon som har samma sak och vet vad lösningen är???

Börja med den här felsökningsguiden: http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

...händer det ofta när någon ringer till mig...

- Bara när någon ringer till dig? Aldrig när du ringer?
- Vilken operatör har du?
- Hur är täckningen (hur många "prickar" har du) när detta inträffar?
- Vad har du testat? Starta om telefonen? Återställa telefonen?

Jag är lite osäker men jag tror att det är mest när någon ringer till mig. Jag har Telia - har inte exakt kollat täckningen men det har varit där det brukar vara bra täckning. Jag har testa att starta om som vanligt, hård omstart men inte att återställa telefonen - har inte riktigt haft tid att krångla på.

Det märkliga är att sedan jag skrev här har det inte hänt några fler gånger - fattar ingenting!!

Hade samma problem förra lördag - söndag. Både med en ny iPhone SE och en iPhone 6S Plus.
Båda Telia. Bara skrap och rassel i nästan 2 dagar - sedan upphörde det. Bor i Stocholms Län - så det var nog ngt centralt Telia - oavsett område. Men inte för alla förhoppningsvis.

Ja, som vanligt, sedan jag skrev här så har det upphört! Hoppas att problemet håller sig borta! Jag hann i alla fall inte ens försöka åtgärda det på nåt sätt...

Uppdateringen av IOS idag 9.3.2 löste en bugg på SE kopplad till HF över Bluetooth. Dåligt ljud.
Löste mitt problem på min iPhone SE direkt. Lika bra ljud som på min 6S+ nu. Det var jobbigt innan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-16 23:33

Haha jag har haft detta i flera år. Telia hela tiden men olika telefoner.
Det kommer och går.

Idag hände det när jag gick förbi en bil som stod stilla och där föraren ringde ett samtal (jag hörde signalerna). Om det har något samband tror jag inte, men det fick mig att reagera för det hände precis när jag passerade bilen.

Ursprungligen av kladda:

Haha jag har haft detta i flera år. Telia hela tiden men olika telefoner.
Det kommer och går.

Idag hände det när jag gick förbi en bil som stod stilla och där föraren ringde ett samtal (jag hörde signalerna). Om det har något samband tror jag inte, men det fick mig att reagera för det hände precis när jag passerade bilen.

Om du använder bluetooth - kanske det snarare är den som reagerar på andra telefoner.

1
Bevaka tråden