Som jag sa...kanske bör jag ta på mig foliehatten. :-D. Jag sa dock inte att den var riggad (därav ett frågetecken i texten...det är ett spegelvänt S med en prick längst ner).
Om denna undersökning verkligen speglar den sanna varumärkeskännedomen hos allmänheten så får jag ännu en bekräftelse på att jag - uppenbarligen - lever i en helt annan värld...ett annat universum (där skulle "Swish hamna på 10-20 plats) där jag minglar med konstiga individer som inte alls liknar allmänhetens genomsnitt.
Nå - detta är möjligt. Det har hänt mig förr att undersökningar visat en värld som jag och min närmaste omgivning inte tillhör alls. Och...listan i övrigt är logisk även i mitt universum...men det där med Swish på första plats!? För mig är det absurt. Så ÄR det inte i min värld. Men tydligen i den andra världen.
Du skrev: "Jag köper inte detta. Det är en hundbegraven här." Jag tolkade det som ett avvisande. Men hur som helst, här stod mer om undersökningen: http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/05...
Citat:
"FAKTA/Om undersökningen
Fakta Purposeful Brands - Digital 2016
· 1500 respondenter mellan 18-65 år
· Beställare av studien: LynxEye brand consultants
· Datainsampling via Norstats webpaneler i ett nationellt representativt urval
· Studien i april-maj 2016."
Om Norstat och deras webbpanel: http://www.norstat.se/vad-vi-gor/datainsamlin...
Citat:
"Rekrytering
Vi anser att en bred rekrytering är av yttersta vikt för att minimera selektionsbias. Därför förlitar vi oss inte på online- eller så kallad självrekrytering, annat än som förnuftiga tillskott till våra telefonrekryterade paneler.
Urval:
Vi upprätthåller detaljerad profilinformation om alla våra panelister, vilket låter oss dra representativa urval och rikta in oss på segment med låg penetration på såväl demografiska som socio-ekonomiska och psykografiska variabler."
Som det ska se ut vad gäller statistiska principer.