Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förflyttad låsskärm på MBP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I vintras, när jag haft min MacBook Pro i ett par år, började den plötsligt visa en märkligt flyttad låsskärm när jag väcker den från vila. Verkar inte spela någon roll om det är verklig vila eller bara skärmvila. Det händer inte varje gång, men mer än varannan och det har nog blivit allt oftare. Som man ser här händer det även på den externa skärmen när den är inkopplad.

Någon som sett det förut och vet om man kan göra något åt det?

När man väl loggar in fixar sig skärmen, så det är mest ett irritationsmoment.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-30 19:06

Har du testat att koppla ur externa skärmen?
Annars kanske det är värt att testa med reset av PRAM som verkar lösa lite av varje.

Vilken version av OS X och MBP?

Ursprungligen av mattiL:

Har du testat att koppla ur externa skärmen?
Annars kanske det är värt att testa med reset av PRAM som verkar lösa lite av varje.

Vilken version av OS X och MBP?

Det beror inte på den externa skärmen, första gången det hände hade jag enbart datorn.

Har MBP 13 tum, mitten av 2012, med OS 10.10.15, men har hänt sedan i januari ungefär.

Testade PRAM reset och trodde en stund att det hade hjälpt, men det var snart tillbaka igen.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-05 16:59

Fix nummer två: Installera combouppdateringen för 10.10.5, det kan hjälpa att fixa till en del skumma problem.

https://support.apple.com/kb/DL1832?locale=en...

Det här problemet försvann när jag installerade om datorn i vintras, men kom plötsligt tillbaka när kopplade datorn med HDMI till min TV. Det är nu tillbaka mest hela tiden oavsett vilken skärm jag än kopplar in den i (även DVI), eller utan extra skärm alls

1
Bevaka tråden