Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Random Klickande ljud iMac, borde jag var orolig?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en iMac 27 med SSD från sent 2013 och på senaste halvåret har det börjat komma ett klickande ljud från den. Grejen är den att det händer helt random, ibland händer det nästan aldrig, kanske en gång var tionde minut och t.ex nyss hände det minst 5 gånger per minut sedan försvan ljud och jag hade inte änns några program öppna. Desutom så låter det aldrig från samma ställe utan det växlar mellan vänstra och högra sidan. Ljudet är inte metalliskt och det låter inte som att det är fläkten, om jag sätter på fläkten på max så blir det ingen skillnad. Ljudet låter som plats, jag kan försöka spela in det senare.

Jag har ingen aning om vad det kan vara och jag undrar om jag behöver oroa mig, borde jag lämna in den hos Apple? Allt funkar perfekt, jag har haft kernel panic kanske max 2-3 på ett år men annars har jag inte haft några problem.

Senast redigerat 2016-06-03 14:04

Om du kör med en snurrande hårddisk hade jag bytt ut den, låter som den håller på att ge upp.

Ursprungligen av JoelBurman:

Om du kör med en snurrande hårddisk...

Det står i första meningen att det är SSD.

Men det finns kanske en snurrdisk också.

1
Bevaka tråden