Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hyra film som kräver flash - via TV:n?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon skillnad beträffande säkerhetsaspekterna ifall man hyr och streamar film som kräver Flash player -
via app på TV?
via t ex Google Chrome?
via Puffin på en iPad/iPhone?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-05 13:27

Du kommer inte ha några som helst säkerhetsproblem via Puffin på iOS eller på TVn då ingen av dem kör äkta Flash, eller dras med de problem som finns på vanliga datorer. På Chrome har den eget/inbyggt(?) Flash. Säkerhetsproblem brukar inte ha att göra med en enskild streamingtjänst utan det faktum att själva datorn har Flash installerat.

Ursprungligen av reboot81:

Du kommer inte ha några som helst säkerhetsproblem via Puffin på iOS eller på TVn då ingen av dem kör äkta Flash, eller dras med de problem som finns på vanliga datorer. På Chrome har den eget/inbyggt(?) Flash. Säkerhetsproblem brukar inte ha att göra med en enskild streamingtjänst utan det faktum att själva datorn har Flash installerat.

Appen som jag tänkte ev. lägga på min samsung tv:n heter inte puffin. Utan den heter Plejmo. Men det spelar kanske ingen roll eftersom det blir ändå inte på datorn.

Ursprungligen av calinou:

Appen som jag tänkte ev. lägga på min samsung tv:n heter inte puffin. Utan den heter Plejmo. Men det spelar kanske ingen roll eftersom det blir ändå inte på datorn.

Som tidigare nämnt - då är det lugnt.

1
Bevaka tråden