- anon12680
- Medlem ●
WWDC är för utvecklare. Det kommer med största sannolikhet inte presenteras någon hårdvara.
Jo, jag vet. Men all denna hajp från höger och vänster om ny Macbook Pro har trots det gjort att en strimma hopp väckts.
Så, det enda som lockar mig efter WWDC är väl nya tvOS. Det andra kanske är Maps, men det är för "amerikaniserat". Eftersom många av mina vänner faktiskt inte använder iPhone så blir funktionerna i Messages överflödiga för min egen del. Bilder verkar förvisso lite skoj, men jag är en sån där tråkig jävel som knappt tar bilder, och tar jag bilder så orkar jag inte redigera eftersom jag gör det bra direkt.
Inte en enda hårdvara?
Det var chokerande! Menar det hade vart perfekt tillfälle att visa nya Apple Watch samt nya Macbook Pro i kombination med nya funktioner i nya OS
Men de lär väl dyka upp bara sådär då utan något event alls De lär inte bli samtidigt med iPhone.
Jag är splittrad. MacOS är ett fantastiskt GUI och av allt att döma kommer Sierra bara att göra det bättre. Men, år 2016 och under den polerade ytan är det en UNIX som i mångt och mycket inte har förändrats nämnvärt på 15 år, visst en hel del förbättringar men inget som får en att höja på ögonbrynen. Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.
Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.
Det finns hopp.
Förlåt, nu är jag negativ. Men allvarligt? MacOS Sierra?
Själv ser jag bara en inre bild av en gammal, mattsvart, sönderrostad gammal Ford med nedsliten koppling och blårök i avgaserna. Knappast någonting som jag betecknar med nytt och fräscht.
Vad kommer nästa version att heta? MacOS Trabant?
Förlåt, nu är jag negativ. Men allvarligt? MacOS Sierra?
Själv ser jag bara en inre bild av en gammal, mattsvart, sönderrostad gammal Ford med nedsliten koppling och blårök i avgaserna. Knappast någonting som jag betecknar med nytt och fräscht.
Vad kommer nästa version att heta? MacOS Trabant?
Haha, jag gillade namnet! Jag gillade den gamla utvecklingsstudion som hette Sierra. Och tankarna går mer mot berg än bil
Det finns hopp.
OMG!
Jag är splittrad. MacOS är ett fantastiskt GUI och av allt att döma kommer Sierra bara att göra det bättre. Men, år 2016 och under den polerade ytan är det en UNIX som i mångt och mycket inte har förändrats nämnvärt på 15 år, visst en hel del förbättringar men inget som får en att höja på ögonbrynen. Jag hade verkligen hoppats på ett nytt filsystem i år, men icket. Börjar ge upp nu, kanske detta helt enkelt inte är för mig längre.
Med macOS Sierra kommer en "dev. beta" av ett nytt filsystem som heter APFS (Apple File System).
De hinner ju inte presentera allt på scen!
Tråkigt att det inte blev någon ny hårdvara på keynoten, förhoppningsvis så dyker nåt upp senare via en pressnyhet eller liknande. Fina mjukvaruuppdateringar dock, kan knappt vänta på iOS10 och macOS Sierra.
Men nu måste en ny Macbook Pro ut!!!!
För en gång skull satt jag inte klistrad och såg allt.
Lite gäsp här och där, långtråkigt, gjorde lite annat under tiden och lyssnade i bakgrunden.
Visst det fanns det lite skojiga saker, bättre sync mellan devicer, copy paste, tabs everywhere…etc, toppen.
Men inget överväldigande wow någonstans. ?
Med macOS Sierra kommer en "dev. beta" av ett nytt filsystem som heter APFS (Apple File System).
De hinner ju inte presentera allt på scen!