Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Därför inget Imessage till Android

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2016-06-20 17:39
Ursprungligen av Json_81:

Ja, den är statistiskt säkerställd, för allt och alla.

Visst finns det de som varken har FB eller smartphone, det var därför jag inte skrev 100%.
SMS kan inte innehålla bilder, MMS kan bara ha lågupplösta bilder och kostar fortfarande pengar i en del (många?) abbonnemang.

Tror jag inte ett ögonblick på.

Roligt att du själv svarar på varför man ska använda iMessage (se det fetstilta)
Med iMessage (SMS,MMS) kommer man åt en större andel än vad man gör med FB-Messenger (pga av dom anledningar jag redan räknat upp)

  • Medlem
  • 2016-06-20 18:07
Ursprungligen av Hffre:

Tror jag inte ett ögonblick på.

Roligt att du själv svarar på varför man ska använda iMessage (se det fetstilta)
Med iMessage (SMS,MMS) kommer man åt en större andel än vad man gör med FB-Messenger (pga av dom anledningar jag redan räknat upp)

Vet inte hur det är i Ios, men i Android kan Messenger tjänstgöra som sms-app.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-06-20 19:03
Ursprungligen av Hffre:

Tror jag inte ett ögonblick på.

Roligt att du själv svarar på varför man ska använda iMessage (se det fetstilta)
Med iMessage (SMS,MMS) kommer man åt en större andel än vad man gör med FB-Messenger (pga av dom anledningar jag redan räknat upp)

Om det den statiska säkerhet så gör du helt rätt i det
Funderade på hur jag skulle få till en smiley där, men hoppades att alla som läser har sunt förnuft nog.

Men sen, nej SMS kan fortfarande inte skicka bilder så jag förstår inte hur du resonerar här.

  • Avstängd
  • 2016-06-20 19:20
Ursprungligen av alix:

Vet inte hur det är i Ios, men i Android kan Messenger tjänstgöra som sms-app.

Inget jag kan svara på eftersom jag avinstallerat messenger appen

  • Avstängd
  • 2016-06-20 19:24
Ursprungligen av Json_81:

Om det den statiska säkerhet så gör du helt rätt i det
Funderade på hur jag skulle få till en smiley där, men hoppades att alla som läser har sunt förnuft nog.

Men sen, nej SMS kan fortfarande inte skicka bilder så jag förstår inte hur du resonerar här.

Antingen pratar vi om olika saker eller så förstår du inte vad jag skriver
Har aldrig påstått att man skickar bilder med SMS utan det är MMS,iMessage som gäller för det.

Alla fall du frågade varför man skulle använda iMessage och jag har räknat upp anledningarna som jag anser vara överlägsna FB Messenger.

Bevaka tråden