Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar med Bank ID hotas av Apples regler

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Det är olika för olika kort. Mitt kort från SEB har en BankIDlogga på baksidan, och funkar att logga in med där BankID går att använda även utanför SEB.

Har samma spec. Ibland vill dom att man loggar in med dosan och SEB kortet. Men oftast fungerar Mobilt Bank ID. Även Digipass fungerar ju på SEB.
Använder annars oftast Mobilt BankID på iPad och iPhone. Bekvämt med OCR läsaren/kameran.

Ursprungligen av klarabara:

Bankdosan för Nordea kräver ett bank-kort, det är inte så jag kan använda den dosan till skatteverket så vitt jag vet. För att logga in där och alla andra ställen så är det väl BankID som krävs.

Du vet det där som bara funkar i typ dator med IE 8 eller Firefox som inte uppgraderats på två år, särskilda program o spezial-cert som bara utfärdas kl 5:45 helgfri torsdag, intyg från avlägsen släkting och/eller ett visum till Uzbekistan (du vet aldrig vilket) för att fungera. AKA djävulens brorson..

Kör nordea med pm webbläsaren och fungerar fint.

Dosan kom till innan bankid blev populärt. Helt enkelt för att göra det säkert att logga in.

Har dosa, men använder hellre mobiltbankid, smidigare och slipper massa koder fram och tillbaka.

Bevaka tråden