Hej.
Ursäkta min låga aktivitet här, mycket som måste bli klart innan semestern så det känns som jag jobbar dygnet runt för tillfället.
jag testade att byta namn på den externa disken till backup, inget resultat.
men när jag kopplade bort den så hoppade den igång på 17 sekunder. WHOHO! stort tack! uppenbarligen bör jag inte ha den ikopplad för jämnan.
ber om ursäkt för det där med skärdumpsformatet, var inte medveten om det. dock så försökte jag mig på det där med att lägga in kommando i terminalen, vilket jag uppenbarligen misslyckades med totalt för det blev tiff ändå när jag försökte (trots att jag startade om emellan).
Ang. uteslutningsmetoden, uppdatera kan jag, PRAM? (va e det?), ominstallera OS X - vet ej hur- vågar inte testa.
Jag har alltid sett mig själv som ganska duktig på datorer, men har på senare tid kommit till insikten att min självbild är fullständigt fel!
mina datorkunskaper är snubblande nära obefintliga, detta har resulterat i att jag allt som oftast har fått terrorisera mina lite mer IT-begåvade vänner med mina problem (som oftast har förvärrats då jag försökt "fixa" själv.)
I längden har sett både blivit tröttsamt och pinsamt, därför beslutade jag mig för att gå över till Mac (dom krånglar ju inte.)
Givetvis är jag medveten om att även en Mac kan strula. (trots att den bara används till att surfa blocket)
Den stora vinsten i övergången har mina vänner skördat, då dom vägrar vidröra en Mac så är jag nu lämnad till mitt eget öde.
Dvs. jag kommer nog dyka upp här emellanåt med otroligt dumma frågor, alternativt så får jag leta upp nån firma som kan hjälpa mig när mina högst begränsade kunskaper tryter.
Hur som helst, Tack så jättemycket för hjälpen!