Nej, det har nog aldrig hänt...och detta gör att jag inderst inne betraktar Apple och externa bildskärmar som ett passerat kapitel. Om detta är Solvalla så sätter jag pengarna - med 90% övertygelse - på att det inte alls kommer någon ny skärm från Apple.
10% osäkerhet beror på att en del grejer inte är som på Jobs tid...Cook gör ofta annorlunda. Och...det har inte kommit någon press-release om att dom lägger ner produktionen av externa skärmar. En sådan press-release skulle sälja slut på kvarstående lager på nolltid.
En annan del i 10%'aren är att det skulle vara så coolt och sanslöst fenomenalt om dom släpper en fet skärm med inbyggt grafikkort...en kongenial pjäs till alla deras extremt slimmade bärbara Macar som i sig själv har grafikmotor av klenaste sort. En kund som vill kunna ta med sig sin MB/MBP men OCKSÅ sitta på arbetsplatsen och jobba med tyngre grafik utan att behöva köpa en iMac för just det ändamålet...väntar ju på denna sköna lösning. Det blir ju en dyyyr skärm för proffs och entusiaster med fetare plånbok...men sammantaget är det en hel del.
Jag skulle själv tänka om nästa gång jag byter ut en maskinpark om denna skärm fanns...jag skulle nöja mig med den skärmen och en MBP hemma (på jobbet är det MacPro som gäller och jag hoppas vid gudarna att Apple fortsätter med dessa fantastiska maskiner...och det tror jag dom gör (av anledningar jag tidigare ältat här) även om dom inte tjänar stora stålar på burken). Ingen iMac kommer i närheten av den kraft en fet bestyckad MacPro har...och det kommer dom aldrig att ha...tror inte Apple börjar kränga iMacs för 60 tusen spänn.
En fundering... Även om jag hoppas Apple inte lämnat skärm + hub + eGPU framtiden, har Apple någonsin tidigare lagt ner en produkt för att ett par månader senare lansera en ny?