Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ponera att man köpt en amerikansk AppleTV 4 med en strömkabel som inte går att koppla in här i Sverige, går det att köpa en sådan löst? Eller kan man ta den från AppleTV 3?
Ponera att man köpt en amerikansk AppleTV 4 med en strömkabel som inte går att koppla in här i Sverige, går det att köpa en sådan löst? Eller kan man ta den från AppleTV 3?
Köpte en Playstation 3 i USA, bak på apparaten stod det endast 120 V. På internet stod det att den även fungerar på 230V, jag testade och funkar sedan 4-5 år utan problem. Med andra ord vet man inte om det funkar eller inte.:-)
Jag köpte min atv3 i USA. Det står 100-240 V 50-60 Hz på baksidan. Bara att byta sladden. Jag antar att de tillverkar en modell som fungerar på alla deras marknader.
När det gäller småströmsförbrukare brukar det ofta vara så, det blir billigare.
När det gäller större strömförbrukare (t ex laserskrivare) blir det ofta billigare att tillverka specifika nätaggregat för varje marknad.
Köpte en Playstation 3 i USA, bak på apparaten stod det endast 120 V. På internet stod det att den även fungerar på 230V, jag testade och funkar sedan 4-5 år utan problem. Med andra ord vet man inte om det funkar eller inte.:-)
Men äldre PS2 var det olika. De med extern strömadapter hade alltid 110-240V.
Men de sista modellerna PS2 Slim var det lotto. Man var tvungen att skruva upp dem och titta.
Har själv 2 till synes identiska PS2 slim liggandes där den ena inte klarar vår spänning medan den andra gör.
Vad vill jag ha sagt med det?
Lita inte blint på text. Chansa inte utan få bekräftelse innan man provar.
Mina nyfikna efterforskningar visar att såväl Clas Ohlson som Jula kör med begreppet "sladdställ" för en "gör det själv" sladd med bara en kontakt, så jag tror på det:)