Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV & PC - era lösningar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-07-07 23:49

Hallå där,

Har precis efter många år med enbart Apple-enheter blivit med en PC. Och allt har ju då såklart varit uppbyggt kring typ Airplay enbart. Men nu sitter jag med en stationär som jag vill få in, streama saker, styra Spotify/Youtube osv.

Så eftersöker helt enkelt tips och förslag på allt möjligt men främst lösa streamingdelen från PCn.

AirParrot

• Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-07-08 11:06
Ursprungligen av jhnsi:

Hallå där,

Har precis efter många år med enbart Apple-enheter blivit med en PC. Och allt har ju då såklart varit uppbyggt kring typ Airplay enbart. Men nu sitter jag med en stationär som jag vill få in, streama saker, styra Spotify/Youtube osv.

Så eftersöker helt enkelt tips och förslag på allt möjligt men främst lösa streamingdelen från PCn.

Apple TV4? Då är Plex ett givet val.

Ursprungligen av jhnsi:

Hallå där,

Håller med EnDumEn

Skapa ett konto på Plex. Ladda ner Plex-servern i PC:n. Skapa en mapp där du dumpar filmer, en mapp för tv-serier, en för musik osv.
Ladda sen ner Plex-appen i ATV4:an och koppla den mot Plexservern via kontot, funkar asbra!
Du kan även testa med Infuse i ATV4, funkar lika bra som Plex men du kan ladda ner undertexter direkt i appen!

Skulle isf också rekommendera Infuse (om vi istället antar att du har en ATV 4). Plex är bra om du behöver komma åt all din media utanför ditt nätverk.

• Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-08-01 16:30
Ursprungligen av Niklasinorr:

Håller med EnDumEn

Skapa ett konto på Plex. Ladda ner Plex-servern i PC:n. Skapa en mapp där du dumpar filmer, en mapp för tv-serier, en för musik osv.
Ladda sen ner Plex-appen i ATV4:an och koppla den mot Plexservern via kontot, funkar asbra!
Du kan även testa med Infuse i ATV4, funkar lika bra som Plex men du kan ladda ner undertexter direkt i appen!

Du kan ställa in i plex-servern att ladda ner undertexter från opensubtitles.org automatiskt. Funkar oftast väldigt bra! (ibland missar den att det finns, och de få ggr så kör jag Infuse)

1
Bevaka tråden