Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommarens hetaste app: Pokémon Go

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu tycks hela världen ha drabbats av Pokémon-feber med släppet av appen Pokémon Go. Trist nog har inte appen släppts i Sverige än.

Läs hela artikeln här

Det går ju att lösa om du har reggat ett amerikansk itunes-konto

Ursprungligen av BlackSmp:

Det går ju att lösa om du har reggat ett amerikansk itunes-konto

Jo, det finns absolut sätt att få appen på redan nu, men förhoppningsvis kommer appen officiellt snart. Måste ju testa vad alla snackar om å 99:s vägnar

Jag antar att alla som spelar Pokémon Go kommer att agera lika som dom i reklamfilmen?

Jag provade det några dagar, men tyckte tyvärr att det var riktigt trist. Jag trodde det skulle vara så mycket bättre.

Spelet har fler användas än Tinder och är på väg att gå om Twitter på Android-telefoner. Nintendo steg också över 23% på börsen på en dag. Det är största ökningen för ett företag på japanbörsen sedan 1980.

http://www.businessinsider.com/pokmon-gobigge...

Jag är orimligt pepp. Halva min Facebook-feed (nja, okej, förmodligen inte – men känns det som) spelar spelet, eller längtar efter att göra det. Synd att det verkar som att befolkade områden har mer grejor/monster bara, hade hoppats kunna ströva runt och leta Pokémon nu när jag besöker Jämtland om nån vecka.

Skulle det inte vara super-awesome så är det trots allt gratis, så jag ser fram emot att prova. Sen brukar jag inte sysselsätta mig med något appspel under någon längre period, och ser detta som en utmärkt sommarlek. ❤️

Ursprungligen av Manglobe:

Jag är orimligt pepp. Halva min Facebook-feed (nja, okej, förmodligen inte – men känns det som) spelar spelet, eller längtar efter att göra det. Synd att det verkar som att befolkade områden har mer grejor/monster bara, hade hoppats kunna ströva runt och leta Pokémon nu när jag besöker Jämtland om nån vecka.

Skulle det inte vara super-awesome så är det trots allt gratis, så jag ser fram emot att prova. Sen brukar jag inte sysselsätta mig med något appspel under någon längre period, och ser detta som en utmärkt sommarlek. ❤️

Leta pokemon kan du göra överallt, även i Jämtländsk urskog. Det som däremot inte kommer att finnas där är pokemon-gym, som man slåss om, och poke-stops, där du kan hitta grejer som pokeballs, ägg, potions och liknande.

Min 24åring sprang runt 15 km med kompisar i helgen och letade

Finns ett gym i närheten av mig. Jag är lite nyfiken på hur Nintendos algoritm för att placera ut grejer ser ut eftersom det fungerar utanför lanseringsområderna

Ursprungligen av BlackSmp:

Min 24åring sprang runt 15 km med kompisar i helgen och letade

Finns ett gym i närheten av mig. Jag är lite nyfiken på hur Nintendos algoritm för att placera ut grejer ser ut eftersom det fungerar utanför lanseringsområderna

Vad jag vet så har det betatestats en längre tid även där det inte lanserats ännu.

  • Medlem
  • 2016-07-11 19:48

Ska tydligen användas på egen risk… http://adamreeve.tumblr.com/post/147120922009...

Senast redigerat 2016-07-11 19:59
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Leta pokemon kan du göra överallt, även i Jämtländsk urskog. Det som däremot inte kommer att finnas där är pokemon-gym, som man slåss om, och poke-stops, där du kan hitta grejer som pokeballs, ägg, potions och liknande.

Det jag hört från flera vänner är att desto mer tättbefolkat = fler Pokémon. Folk har t.o.m. börjat göra memen om hur weird det är att monstren hänger vid typ Walmart/Coop och inte i skogen.

Ursprungligen av Manglobe:

Det jag hört från flera vänner är att desto mer tättbefolkat = fler Pokémon. Folk har t.o.m. börjat göra memen om hur weird det är att monstren hänger vid typ Walmart/Coop och inte i skogen.

Okej, det var mer än jag visste. Jag har väl kanske inte varit tillräckligt långt ut i skogen själv då

Pokemongo, kanske skulle tillverkaren valt ett bättre namn.

Användare BÖR läsa eula'n rejält noggrant:

Niantic får åtkomst till HELA ditt Google konto

Ursprungligen av Mymac4ever:

Användare BÖR läsa eula'n rejält noggrant:

Niantic får åtkomst till HELA ditt Google konto

Räcker det att byta lösenord för att stänga ute dem igen?

  • Medlem
  • 2016-07-12 10:37
Ursprungligen av Mymac4ever:

Användare BÖR läsa eula'n rejält noggrant:

Niantic får åtkomst till HELA ditt Google konto

Niantic säger nu:

"We recently discovered that the Pokémon GO account creation process on iOS erroneously requests full access permission for the user’s Google account. However, Pokémon Go only accesses basic Google profile information (specifically, your User ID and email address) and no other Google account information is or has been accessed or collected. Once we became aware of this error, we began working on a client-side fix to request permission for only basic Google profile information, in line with the data that we actually access. Google has verified that no other information has been received or accessed by Pokémon Go or Niantic. Google will soon reduce Pokémon Go’s permission to only the basic profile data that Pokémon Go needs, and users do not need to take any actions themselves."

http://www.theverge.com/2016/7/11/12156990/po...

  • Medlem
  • 2016-07-12 17:39

Ni som kan det här, skapar man ett konto eller kopplar man det till sitt Google-konto? Hur blir det ifall man byter telefon?

Ursprungligen av WiFi:

Ni som kan det här, skapar man ett konto eller kopplar man det till sitt Google-konto? Hur blir det ifall man byter telefon?

Som jag förstår det så kopplas det till ditt google-konto. Jag tog bort och installerade om appen några gånger och all progress var kvar när jag loggade in igen med google-kontot.

  • Medlem
  • 2016-07-13 08:22
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Som jag förstår det så kopplas det till ditt google-konto. Jag tog bort och installerade om appen några gånger och all progress var kvar när jag loggade in igen med google-kontot.

Okej, thanks!

  • Medlem
  • 2016-07-15 09:39
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Vad jag vet så har det betatestats en längre tid även där det inte lanserats ännu.

Är det inte samma som ligger bakom som skapade ingress?
Där har de ju hur mycket data som helst

1
Bevaka tråden