Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar försvann på telefonen när jag stängde av iCloud-synk av anteckningar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-15 08:22

Hej!

Häromdan ville jag stänga av synkningen av anteckningar från min iPhone till iCloud. Anteckningarna dök upp i min mail, och det tyckte jag var irriterande. När jag då knäppte av anteckningar i iCloud-inställningarna på telefonen, då försvann alla anteckningar!! Från min mail, som önskat, men även från telefonen! Hur får jag tillbaka dem?

Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2016-07-15 09:25

Det är så det fungerar och den varnade dig innan du valde att stänga av.

Aktivera det igen.

Senast redigerat 2016-07-15 09:23

I mejlen? Låter som en gammal version. Det var väl så som det synkades för länge sedan - har du aktiverat iCloud anteckningar? För de ska inte synkas via mejlen längre

Jag får då inte mina anteckningar på mailen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-17 12:09

Jag får inte mina anteckningar i mailen längre, du måste ha en äldre version av OSX.

Jag blir alltid lika förvånad när någon frågar om råd men sedan inte kommer tillbaka för att titta på svaren...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-17 21:56

Ja, det är underligt ... och inte särskilt vänligt när man inte ens tackar....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-18 01:58

Det har ju bara gått ett par dagar, och det är semestertider...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-19 19:14

Hej!

Tack för era svar. Som någon så vänligt påpekade så behöver avsaknaden av svar innebära inte innebära otrevlighet. I mitt fall innebär det endast att jag inte är inne här så ofta. Jag fick dessvärre inget påpekande att alla anteckningar kommer raderas från telefonen, är jag rätt säker på i alla fall, för jag brukar läsa såna rutor noga. Det har inte heller hjälpt att sätta igång den synkningen igen. Det kan hända att jag har en något ouppdaterad version av iOS. Problemet är ju dock att jag inte synkat så ofta till iCloud heller, så är det någon som har en idé hur jag kan få tillbaka mina anteckningar? Jag synkade hela telefonen via iTunes ett litet tag sen - synkas det till iCloud då också?

Ursprungligen av kegel:

Hej!

Tack för era svar. Som någon så vänligt påpekade så behöver avsaknaden av svar innebära inte innebära otrevlighet. I mitt fall innebär det endast att jag inte är inne här så ofta. Jag fick dessvärre inget påpekande att alla anteckningar kommer raderas från telefonen, är jag rätt säker på i alla fall, för jag brukar läsa såna rutor noga. Det har inte heller hjälpt att sätta igång den synkningen igen. Det kan hända att jag har en något ouppdaterad version av iOS. Problemet är ju dock att jag inte synkat så ofta till iCloud heller, så är det någon som har en idé hur jag kan få tillbaka mina anteckningar? Jag synkade hela telefonen via iTunes ett litet tag sen - synkas det till iCloud då också?

Du får inget till iCloud iom synkning till iTunes. Jag är trött så jag orkar inte scrolla tillbaka, men finns de kvar på icloud.com?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-19 20:21
Ursprungligen av pmarriott:

Du får inget till iCloud iom synkning till iTunes. Jag är trött så jag orkar inte scrolla tillbaka, men finns de kvar på icloud.com?

Nej, de finns ingenstans, det är det som är grejen! Jag ville bara sluta synka dem, men de försvann överallt.

1
Bevaka tråden