Absolut jag förstår att stora projekt kommer att gå slött, och det kan jag väl leva med. Det som stör mig är snarare att det tar så extrem lång tid att stänga av eller starta program osv. Även det första programmet man startar efter omstart av datorn tar lång tid, och det känns lite skumt.
Jag fattar faktiskt inte aktivitetshanteraren, antagligen mäter den på nåt sätt som jag inte förstår för matten stämmer liksom inte.
Ska bifoga lite bilder här för att visa vad jag menar. Jag öppnade ett extremt stort dokument i photoshop bara för att "överdriva" tungt arbete. Det är en 70x100 cm i 300 dpi, så det är verkligen over the top. Det händer väldigt sällan att jag kör så här tunga filer, oftast handlar det om rena vektorer i illustrator vilket spelar i en helt annan liga. Jag försökte att stressa programmet så det gick inte att ta en skärmdump, utan fick fota skärmen. Ledsen för usel kvalitét, har druckit för mkt kaffe!
Hur funkar det här egentligen?
Photoshop använder 127% (bara det är ju konstigt) av processorn, men 58% är fortfarande overksam?
Här ligger photoshop på 142%
Värt att komma ihåg är att det var en mastodontfil som jag stressade genom att måla över hela grejen för att se hur extrem belastning såg ut.
När jag stängde ner både photoshop och illustrator så ser det ut så här: