Hej
Jag kör 3 månaders "prova på" gratis Apple Music med family sharing, vilket skulle ersätta den aktuella Spotify family dealen.
Anledningen att jag vill byta är möjligheten att få tillgång från molnet även till all min övriga musik som jag har haft lokalt i iTunes på min laptop. Det som alltså skulle ladda upp till iCloud Library.
Det är dock just den biten jag inte fick pejl på. Jag har gjort enligt anvisningar, aktiverat iCloud Music Library på alla enheter men alla låtar visas på iPaden och Androidmobilen, men inte i iPhonen (6s)
Jag är inloggad med samma Apple ID konto på alla enheter, överallt dyker mina familjemedlemmar som aktiva och godkända.
Har följt alla instruktioner på Apples supportsida, sedan här där Apple skriver om hur de hanterar min musik som jag har lokalt, vissa krav på format m.m., allt det är OK och merparten av min musik är säkert godkänd för uppladdning.
Nästa problemet är att även om alla låtar från mitt iTunes bibliotek visas i iPaden och Androiden så spelar inte alla låtar. Väldigt många gånger kommer det upp en ruta med "Looks like (låten..) is no longer available".
Detta händer bara med CD skivor som jag först köpte och sedan lade in i iTunes. Exempelvis Aretha Franklins skiva "The Very Best" med 16 låtar, bara 2 låtar spelar.
Klart att jag kan hitta alla Aretha Franklins låtar i Apple Musics vanliga katalog men det är en hel del ganska sällsynta album som jag har nytta av att ha tillgängliga på alla enheter..
Är väldigt kluven. Älskar enkelheten med AM när jag kan beställa låtar av Siri medan jag kör bil, gränssnittet är mycket trevligare än Spotify (en smaksak såklart), men i slutändan, tillgången till mitt iTunes bibliotek - vilket är viktigast för mig, fixas inte just nu.
Har jag missat något? Någon inställning, uppdatering.... (har kollat flera gånger och håller allt up to date i alla enheter)?