Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tim Cook: "Apple arbetar på förstärkt verklighet"

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples vd Tim Cook ger nya ledtrådar om att företaget i hemlighet arbetar på ett projekt med förstärkt verklighet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-08-15 10:13

Tja, inte jobbar de på nya datorer i alla fall...

  • Avstängd
  • 2016-08-15 10:25
Ursprungligen av alix:

Tja, inte jobbar de på nya datorer i alla fall...

Hur vet du det? Besitter du kunskap som erkänt duktiga analytiker inte gör?
Vi får väl se på september eventet vem det är som har mest "rätt"

Ursprungligen av Hffre:

Hur vet du det? Besitter du kunskap som erkänt duktiga analytiker inte gör?
Vi får väl se på september eventet vem det är som har mest "rätt"

Jag är skeptisk... Jag skulle inte hålla andan som jänkarna säger.

Snarare nedläggning av Mac Mini och kanske även Mac Pro? Skärmen är ju redan borta.

Nåja - jag har gärna fel!

Intressant...Googles Glass blev ju ingen hit (det förväntade jag mig inte....folk vill inte gå omkring med sådana helt enkelt). Apples grej blir säkert något av intresse...användbart m.a.o. och inte stötande att ha med sig.

  • Medlem
  • 2016-08-15 10:41
Ursprungligen av Hffre:

Hur vet du det? Besitter du kunskap som erkänt duktiga analytiker inte gör?
Vi får väl se på september eventet vem det är som har mest "rätt"

Nej, det vet jag inte. Det jag vet är att Apple segar med att släppa nya modeller jämfört med hur ofta Apple i snitt brukar släppa nya modeller. Det gäller över hela linjen utom Macbook. Så om de nu jobbar på nya modeller verkar resultatet av denna möda dröja ovanligt länge.

  • Medlem
  • 2016-08-15 10:41
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag är skeptisk... Jag skulle inte hålla andan som jänkarna säger.

Snarare nedläggning av Mac Mini och kanske även Mac Pro? Skärmen är ju redan borta.

Nåja - jag har gärna fel!

Jag tror som du. Tyvärr!

  • Avstängd
  • 2016-08-15 10:42
Ursprungligen av alix:

Nej, det vet jag inte. Det jag vet är att Apple segar med att släppa nya modeller jämfört med hur ofta Apple i snitt brukar släppa nya modeller. Det gäller över hela linjen utom Macbook. Så om de nu jobbar på nya modeller verkar resultatet av denna möda dröja ovanligt länge.

Ok för du formulerade sig som att du visste.

  • Medlem
  • 2016-08-15 10:46
Ursprungligen av Demiurgen:

Intressant...Googles Glass blev ju ingen hit (det förväntade jag mig inte....folk vill inte gå omkring med sådana helt enkelt). Apples grej blir säkert något av intresse...användbart m.a.o. och inte stötande att ha med sig.

Hörde på radion om Google glasses. Folk var inte redo för dem. Typ: "Spelar du in mig nu, eller?" Så Google plockade självmant bort dem från privatmarknaden, men de säljs till organisationer och företag med stor framgång. Särskilt de som jobbar inom "säkerhetsbranschen"...

  • Medlem
  • 2016-08-15 10:47
Ursprungligen av Hffre:

Ok för du formulerade sig som att du visste.

Men snälla nån... Det var så klart skämtsamt uttryckt. Tror du på allvar att jag skulle ha insyn i Apples företagsstrategi?!

  • Avstängd
  • 2016-08-15 10:58
Ursprungligen av alix:

Men snälla nån... Det var så klart skämtsamt uttryckt. Tror du på allvar att jag skulle ha insyn i Apples företagsstrategi?!

Om man skämtar är det lämpligt att inkludera en smilie för att understryka att man skämtar.
Jag vet inte vem du är,vilka kunskaper eller kontakter du har utan kan bara gå efter vad du skriver.
Formulerar man sig på sådant sätt att budskapet inte går fram har man misslyckats.

Ursprungligen av alix:

Nej, det vet jag inte. Det jag vet är att Apple segar med att släppa nya modeller jämfört med hur ofta Apple i snitt brukar släppa nya modeller. Det gäller över hela linjen utom Macbook. Så om de nu jobbar på nya modeller verkar resultatet av denna möda dröja ovanligt länge.

Värt att flika in här är dock att Intel också segat med att få ut lämpliga processorer, vilket så klart påverkar Apples möjligheter att släppa nytt. En ny modell utan just något nytt får ju ingen att öppna plånboken direkt.

  • Medlem
  • 2016-08-15 11:07
Ursprungligen av Hffre:

Om man skämtar är det lämpligt att inkludera en smilie för att understryka att man skämtar.
Jag vet inte vem du är,vilka kunskaper eller kontakter du har utan kan bara gå efter vad du skriver.
Formulerar man sig på sådant sätt att budskapet inte går fram har man misslyckats.

Ja, i alla fall i förhållande till dig, det medges. Men inte på något annat sätt.

  • Avstängd
  • 2016-08-15 11:15
Ursprungligen av alix:

Ja, i alla fall i förhållande till dig, det medges. Men inte på något annat sätt.

Det är du som framför ett budskap och om det inte tolkas på rätt sätt är det du som har misslyckats.

  • Medlem
  • 2016-08-15 11:18
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Värt att flika in här är dock att Intel också segat med att få ut lämpliga processorer, vilket så klart påverkar Apples möjligheter att släppa nytt. En ny modell utan just något nytt får ju ingen att öppna plånboken direkt.

Det kan ju förklara saken, men hur var det med Macbook i det avseendet?

  • Medlem
  • 2016-08-15 11:19
Ursprungligen av Hffre:

Det är du som framför ett budskap och om det inte tolkas på rätt sätt är det du som har misslyckats.

Ja, jag medgav ju det, varför tjatar du?

Jo, jag tycker själv att det är en cool ide...skulle själv vilja ha GoogleGlass...men det är inte en mass-konsumtions-produkt - det är ett specialverktyg för vissa situationer och proffesioner.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-08-15 11:38

Hoppas. Fattar inte hypen med VR när AR kan bli så mycket mer användbart.

Ursprungligen av alix:

Det kan ju förklara saken, men hur var det med Macbook i det avseendet?

Tänker du i relation till Intel? Apple fick ju ut en andra generation ett år efter den första så där verkar det ju ha funnits tillgång till bättre komponenter i alla fall. Får se om det kommer en ny igen i början av nästa år.

  • Medlem
  • 2016-08-15 11:55
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tänker du i relation till Intel? Apple fick ju ut en andra generation ett år efter den första så där verkar det ju ha funnits tillgång till bättre komponenter i alla fall. Får se om det kommer en ny igen i början av nästa år.

Ja, den har ju en lättviktig m-processor ur Skylakeserien. Fast Skylake finns för i3, i5 och i7 också. Dock inte i några andra av Apples modeller, de väntar tydligen på Kaby Lake. Man får väl ändå anta att Apple har skippat Skylake?

Ursprungligen av Json_81:

Hoppas. Fattar inte hypen med VR när AR kan bli så mycket mer användbart.

Tänker som du att AR kommer bli användbart, medan jag tror VR till stor del kommer att handla om underhållning. Båda är intressanta för min egen del, men på lite olika sätt.

1
Bevaka tråden