Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fitbit Blaze – både smart klocka och träningskompis

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fitbit Blaze är Fitbits svar på Apple Watch, enheten delar vissa funktioner med en smart klocka men fokuserar nästan helt på träning och hälsa. 99mac testar.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-30 17:47

Hur upplever du känsligheten för att skärmen tänds när man lyfter upp armen? "Funkar" det eller är det bara en funktion som man får till om man rycker upp armen från helt stillastående med militärisk honnör?
Hur får man loss klockan från bandet, sitter den "säkert"?

Denna är tamigfan riktigt jävla ful.

/var tvungen

Ursprungligen av reboot81:

Hur upplever du känsligheten för att skärmen tänds när man lyfter upp armen? "Funkar" det eller är det bara en funktion som man får till om man rycker upp armen från helt stillastående med militärisk honnör?
Hur får man loss klockan från bandet, sitter den "säkert"?

Tycker den funkar som AW, nästan alltid vill säga. Vrider på handleden och får se vad klockan är.

Själva enheten fästs från insidan i armbandet och klickar tydligt när den sitter så knapparna fungerar. Kan inte ramla ur vid användning med mindre än att du har armbandet väldigt löst.

Ursprungligen av _empty:

Denna är tamigfan riktigt jävla ful.

/var tvungen

Den är framför allt lite stor tycker jag, men absolut – designen sticker ut från mängden. Kul med lite annorlunda stilval dock!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-31 10:54

Fortsätter med min frågesport: ljusstyrkan, ändras den automagiskt? Dvs, har den hyfs att dimma ner lite när det är natt?
Sambon har en Fitbit Charge, och den vill gärna tändas i tid och otid i sängen. Dock tycker jag att den borde veta hut och inte blända när a, det är sovtid (hon sover regelbundna tider) b, när klockan faktiskt registrerar "sömn".
Längtar efter en "smart" klocka.

Ursprungligen av reboot81:

Fortsätter med min frågesport: ljusstyrkan, ändras den automagiskt? Dvs, har den hyfs att dimma ner lite när det är natt?
Sambon har en Fitbit Charge, och den vill gärna tändas i tid och otid i sängen. Dock tycker jag att den borde veta hut och inte blända när a, det är sovtid (hon sover regelbundna tider) b, när klockan faktiskt registrerar "sömn".
Längtar efter en "smart" klocka.

Jag har Fitbit Charge HR och min sambo har Fitbit Alta och de tar väldigt lite hänsyn till när det är dags att sova. Skulle gärna se att den funktionen slogs av under vissa tider på dygnet.

Ursprungligen av reboot81:

Fortsätter med min frågesport: ljusstyrkan, ändras den automagiskt? Dvs, har den hyfs att dimma ner lite när det är natt?
Sambon har en Fitbit Charge, och den vill gärna tändas i tid och otid i sängen. Dock tycker jag att den borde veta hut och inte blända när a, det är sovtid (hon sover regelbundna tider) b, när klockan faktiskt registrerar "sömn".
Längtar efter en "smart" klocka.

Ledsen att du fått vänta på svar! Blaze tänds också på nätterna om man sover med den, kanske framför allt i vissa vinklar. Men beroende på urtavla tycker jag inte alls den lyser upp sovrummet på samma sätt som min Apple Watch kan göra så det känns som att Blaze lyser mindre (totalt sett, inte bara på natten).

1
Bevaka tråden