Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Bildbibliotek på ipad?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har lite funderingar som jag inte riktigt blir klok på.

Har idag en Macbook Pro, och en timecapsule som jag har en massa bilder sparade på.
Har även iCloud med ca 120GB bilder på.

Jag vill byta ut min Macbook till en iPad PRO.

MEN, jag vill inte ha ALLA bilderna som finns på iCloud i min iPad som bara tar upp en massa onödig plats!

Men jag skulle vilja komma åt bilderna så klart när det är någon eller några bilder jag ska framkalla.

På OSX går ju detta via webläsaren, men på ipaden??

Finns det något sätt att komma åt mina bilder på iCloud med iPaden utan att överföra och lagra hela mitt bibliotek på ipaden?

Jag vet att man kan välja att spara mindre versioner av bilderna på iPaden, men hur mycket mindre plats tar det egentligen? Sen vill jag inte ha 1000-tals bilder på ipaden heller.

Hur göra?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-01 17:57

Kör med iCloud bildbibliotek.

Ja saken var ju den att jag ville slippa ha 1000-tals bilder som tar en massa plats på ipaden.
Det går ju inte välja vilka bilder man vill ha när man startar bildbiblioteket.... allt eller inget liksom....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-01 19:05
Ursprungligen av Johaksson:

Ja saken var ju den att jag ville slippa ha 1000-tals bilder som tar en massa plats på ipaden.
Det går ju inte välja vilka bilder man vill ha när man startar bildbiblioteket.... allt eller inget liksom....

Det sköter ju Ipaden åt dig. Tumnaglar finns alltid, och stora bilder laddas ner vid behov, eller när det finns ledigt utrymme.
Precis vad du efterfrågar?

Edit: förutsatt att du valt Optimera lagring.
Läs mer: https://support.apple.com/sv-se/HT204264

1
Bevaka tråden