Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ohoj! ?

Jag är på jakt efter ett smidigare sätt att spara musik i Apple Music. Finns det något sätt att spara hela diskografier, istället för enskilda album/singlar/osvosv?

  • Avstängd
  • 2016-09-09 16:51

Förstår inte inte frågan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-11 13:12
Ursprungligen av IAmSherlocked:

Ohoj! ?

Jag är på jakt efter ett smidigare sätt att spara musik i Apple Music. Finns det något sätt att spara hela diskografier, istället för enskilda album/singlar/osvosv?

En lite bättre rubrik hade ju hjälpt saken en hel del...

Ursprungligen av frazze:

En lite bättre rubrik hade ju hjälpt saken en hel del...

Moderatorn tycker tydligen att rubriken är bra. Jag skickade en anmälan på trådrubriken strax efter att tråden skapats, men ingen åtgärd.

Men å andra sidan - ingen av oss förstår ju frågan, så då är det kanske svårt även för moderatorn att sätta en tydligare rubrik.

Senast redigerat 2016-09-11 14:32
Ursprungligen av Hffre:

Förstår inte inte frågan.

Ursprungligen av frazze:

En lite bättre rubrik hade ju hjälpt saken en hel del...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Moderatorn tycker tydligen att rubriken är bra. Jag skickade en anmälan på trådrubriken strax efter att tråden skapats, men ingen åtgärd.

Men å andra sidan - ingen av oss förstår ju frågan, så då är det kanske svårt även för moderatorn att sätta en tydligare rubrik.

I'm literally so sorry. A hot mess of a question. Okej, let's förtydliga det hela lite.

Jag har alltså musik i min dator, obviously. Jag importerar den i iTunes men måste sen, manuellt, på varje låt, "placera" den i iCloud, så den på så vis kan hamna i min telefon. Hittar inget smidigt sätt att göra detta.

Bonusfråga. Som egentligen var originalfrågan. Man kan ju "spara" enskilda skivor till sitt bibliotek (för offline-sync osv) ... finns det något sätt att "spara" en hel diskografi, istället för album för album?

Hoppas jag var lite tydligare.

  • Avstängd
  • 2016-09-12 22:38
Ursprungligen av IAmSherlocked:

I'm literally so sorry. A hot mess of a question. Okej, let's förtydliga det hela lite.

Jag har alltså musik i min dator, obviously. Jag importerar den i iTunes men måste sen, manuellt, på varje låt, "placera" den i iCloud, så den på så vis kan hamna i min telefon. Hittar inget smidigt sätt att göra detta.

Förstår absolut inte vad du menar med att du "placerar den i iCloud manuellt"
Har du Apple Music eller iTunes Match påslaget så görs detta automatiskt.
Inget du kan manuellt utföra.
Har du verkligen Apple Music eller iTunes Match påslaget?

Ursprungligen av IAmSherlocked:

Bonusfråga. Som egentligen var originalfrågan. Man kan ju "spara" enskilda skivor till sitt bibliotek (för offline-sync osv) ... finns det något sätt att "spara" en hel diskografi, istället för album för album?

Hoppas jag var lite tydligare.

Jag vet inte vad du menar med "diskografi" och hur det skulle se ut på för sätt i Apple Music.
Så jag har inget svar på den frågan.

1
Bevaka tråden