Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat typsnitt vid klipp/klistra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nåt sätt att få iChat (AV) att låta bli att använda formatterad text?

Jag blir smått galen när jag t ex klipper ut en rubrik från en webbsida och iChat visar den med blå 36 pt fet Arial - och allt jag skriver efteråt också, såvida man inte går in i två menyer och ställer om tysnittet, storlek, vikt och sen färg.

Jag har ställt in "My font color" i Preferences.

Irriterande!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-23 15:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av FredrikHolmqvist

Jag blir smått galen när jag t ex klipper ut en rubrik från en webbsida och iChat visar den med blå 36 pt fet Arial - och allt jag skriver efteråt också, såvida man inte går in i två menyer och ställer om tysnittet, storlek, vikt och sen färg.

Irriterande!

stör mig på samma sak

• Oregistrerad
  • 2003-08-23 18:13
Citat:

Irriterande!

Pröva med att trycka 'alt' när du klistrar in!

Äpple-alt-v funkar inte jättebra alls och dra-och-släpp med alt nertryckt löser inte problemet på min dator.

Synd

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 19:14
Citat:

Äpple-alt-v funkar inte jättebra alls och dra-och-släpp med alt nertryckt löser inte problemet på min dator.

Synd

En omväg är ju att ha en texteditor igång, exempelvis Hydra (eller ##### som det numera heter...) och klistra in texten där och sedan kopiera det du just klistrat in för vidare transport till iChat. Då blir ju texten du klistrar in oformaterad.
Låter bökigare än vad det är.

Ucsch ja, det är en omväg!

Det är samma omväg jag brukade göra i Mac OS 9 för att flyttta Wordgrejer till Quark.

Det är inte vad jag vill ha.

Mitt worst-case-scenario är en contextmeny som gör stajlad text till ren text -- finns det??

1
Bevaka tråden