Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper Watch OS 3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har nu gjort den tredje större versionen av operativsystemet Watch OS tillgängligt för nedladdning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-09-13 19:45

Har nån lyckats uppdatera till watchOS 3 ikväll?

"Extra credit" om ni gjort det efter en misslyckad uppdatering av telefonen med påföljande återställning av densamma...

Urtavlor? Kan man ladda ner sådana i watchOS3 eller är man tvungen använda Apples egna?

  • Medlem
  • 2016-09-13 22:24

Är det någon som förstår hur man ska kunna handskriva svar i meddelanden? Hittar inte var jag ska klicka för att göra det?

Ursprungligen av Sixten:

Urtavlor? Kan man ladda ner sådana i watchOS3 eller är man tvungen använda Apples egna?

Fortfarande bara Apples egna.

Ursprungligen av danjo:

Är det någon som förstår hur man ska kunna handskriva svar i meddelanden? Hittar inte var jag ska klicka för att göra det?

Funktionen finns tyvärr bara om du har din klocka inställd på engelska eller kinesiska än så länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 09:17

Tycker 3.0 spontant känns...seg o buggig, även tillsammans med iOS 10.

Appar fungerar inte som de ska trots de är uppdaterade. Apples appar ser konstiga ut i klockan (fel grafik etc) och om jag som exempel går in på "Mina urtavlor" i Watch-appen på telefonen och väljer en för att sedan trycka på "Ställ in som aktuell urtavla", vad händer då? Absolut ingenting.

Telefonen sedan, en iPhone 6s, känns väldigt sluggish efter uppdateringen. Inte alls "snappier" som den brukar vara som regel efter uppdatering.

Ursprungligen av zinned:

Tycker 3.0 spontant känns...seg o buggig, även tillsammans med iOS 10.

Appar fungerar inte som de ska trots de är uppdaterade. Apples appar ser konstiga ut i klockan (fel grafik etc) och om jag som exempel går in på "Mina urtavlor" i Watch-appen på telefonen och väljer en för att sedan trycka på "Ställ in som aktuell urtavla", vad händer då? Absolut ingenting.

Telefonen sedan, en iPhone 6s, känns väldigt sluggish efter uppdateringen. Inte alls "snappier" som den brukar vara som regel efter uppdatering.

watchOS 3 är klart snabbare än tidigare, både officiellt och som jag upplever det. Jag har inga problem med urtavlorna. Du har nog något problem med din installation.

Ursprungligen av zinned:

Tycker 3.0 spontant känns...seg o buggig, även tillsammans med iOS 10.

Appar fungerar inte som de ska trots de är uppdaterade. Apples appar ser konstiga ut i klockan (fel grafik etc) och om jag som exempel går in på "Mina urtavlor" i Watch-appen på telefonen och väljer en för att sedan trycka på "Ställ in som aktuell urtavla", vad händer då? Absolut ingenting.

Telefonen sedan, en iPhone 6s, känns väldigt sluggish efter uppdateringen. Inte alls "snappier" som den brukar vara som regel efter uppdatering.

Konstigt. Har du provat med en extra omstart?

Vilken grafik är det som är fel? Jag har inte sett något sådant förutom på någon enstaka plats där textstorleken är fel och texten inte ryms.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 14:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Konstigt. Har du provat med en extra omstart?

Vilken grafik är det som är fel? Jag har inte sett något sådant förutom på någon enstaka plats där textstorleken är fel och texten inte ryms.

Plötsligt fungerade det. Utan påverkan från mig.

Dock är där fortfarande konstigheter i olika watchfaces, där t ex ikonerna för de tidsrelaterade komplikationerna (timer, tidtagarur etc) inte visas men övriga komplikationers ikoner visas i watchfacen.

1
Bevaka tråden