Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple Watch är här

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Precis. Det är ju mer 'fåfänga' att man i RunKeeper får sin 'route'. Kul att se om man joggar på olika platser etc. Det är ju inte nödvändigt men det gör säkert hastighet, längd än mer rättvisande också.

Ursprungligen av Popelipop:

Är man intresserad av exakt vart man är eller har varit så är GPS att föredra. klockan kalibreras bara för att känna igen hur långt och hur fort man rört sig. Det är inte riktigt samma sak.

Ja det börjar klia lite i fingrarna.

Är bra sugen på att slå till på aw 2. Jag springer en del så har väntat på GPS och vattentäthet.
problemet är att min Garmin klocka gör allt det där redan. Den tar även emot aviseringar håller koll på kalendern och mycket mer.
Det blir alltså en fråga om fashion. Jag är väldigt kluven. What to do, what to do....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-08 11:05
Ursprungligen av el gringo:

Jag håller inte med dig. GPS är väldigt värdefullt. Då behöver man inte ha med telefonen när man joggar etc.

Newsflash, man behöver inte någon GPS för att kunna jogga heller...det går hur bra som helst utan

Ursprungligen av el gringo:

I princip vattentät. Jo - jag har simmat med min några gånger - men onödig risk? Nu är det ingen risk längre. Snabbare. Gärna - för apple watch 1 är ganska slö. Man får ofta vänta. OS3 åtgärdar säkert en del.

Så familjemedlem får ärva min apple watch medan jag byter upp mig

Jag säger inte att Gen 2 är dålig, det vet du va? Det är kanon.

Det jag säger, hyfsat tydligt, att jag tycker Apple har gjort för lite förbättringar på denna tiden som har gått sedan Gen 1 kom. Jag tycker det är på tok för lite förbättringar för att man ska uppgradera från gen 1 till gen 2. Har man dock ingen gen 1, givet att man ska se till att köpa gen 2

Ursprungligen av morberg:

Det verkar som om Series 2 är 0,9mm tjockare än orginalklockan och Series 1.

Errr...inte nog med att de inte presenterade en ny, tunnare klocka utan istället blev den tjockare? Nej tack

Ursprungligen av el gringo:

Precis. Det är ju mer 'fåfänga' att man i RunKeeper får sin 'route'. Kul att se om man joggar på olika platser etc. Det är ju inte nödvändigt men det gör säkert hastighet, längd än mer rättvisande också.

Det mesta med allt det här är ’fåfänga’ om man ser det så.
Inte alls tycker jag, all träning handlar MINST lika mycket om det mentala. Har man roligt mentalt så presterar man MYCKET bättre.

Ursprungligen av zinned:

Newsflash, man behöver inte någon GPS för att kunna jogga heller...det går hur bra som helst utan

Det är klart man behöver GPS när man springer, man kan ju springa vilse
Det har hänt mig mer än 1 gång.

Ursprungligen av zinned:

Errr...inte nog med att de inte presenterade en ny, tunnare klocka utan istället blev den tjockare? Nej tack

Helt klart behöver ju Watch gå ut och jogga lite mer själv, den behöver ju uppenbart banta

detta är väl ett diskussionsforum? jag förstår väldigt väl vad du säger men jag tycker det är tillräckligt bra uppgradering för mig.

jag hade dock hoppats på att man skulle kunna ha sim-kort i den. helst när man går på klubb, konsert, skidåkning etc. då slipper man ha telefonen med sig och jag är inte iväg mer än 6 timmar så batteritiden är inte kritisk. men det kommer ju

Ursprungligen av zinned:

Newsflash, man behöver inte någon GPS för att kunna jogga heller...det går hur bra som helst utan

Jag säger inte att Gen 2 är dålig, det vet du va? Det är kanon.

Det jag säger, hyfsat tydligt, att jag tycker Apple har gjort för lite förbättringar på denna tiden som har gått sedan Gen 1 kom. Jag tycker det är på tok för lite förbättringar för att man ska uppgradera från gen 1 till gen 2. Har man dock ingen gen 1, givet att man ska se till att köpa gen 2

Errr...inte nog med att de inte presenterade en ny, tunnare klocka utan istället blev den tjockare? Nej tack

Här finns detaljerad info om batteritider: http://www.apple.com/watch/battery.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-08 13:21
Ursprungligen av el gringo:

jag hade dock hoppats på att man skulle kunna ha sim-kort i den. helst när man går på klubb, konsert, skidåkning etc. då slipper man ha telefonen med sig och jag är inte iväg mer än 6 timmar så batteritiden är inte kritisk. men det kommer ju

Jag tror inte vi får se det innan mobiloperatörerna tillåter simkortslösa abonnemang. Det kostar för mycket utrymme och vattentäthet att använda dagens simkort.

Ursprungligen av morberg:

Här finns detaljerad info om batteritider: http://www.apple.com/watch/battery.html

GPS drar rätt mycket batteri som väntat.

Citat:

Workout
Up to 8 hours

Testing conducted by Apple in August 2016 using preproduction Apple Watch Series 1, Apple Watch Series 2, and Apple Watch Edition, each paired with an iPhone; all devices tested with prerelease software. Tested with workout session active, heart rate sensor on, with iPhone. Using the built-in GPS of the Apple Watch Series 2 without iPhone, workout time is up to 5 hours. Battery life varies by use, configuration, and many other factors; actual results will vary.

säkert. men samsung har ju redan det.

Ursprungligen av IngoX:

Jag tror inte vi får se det innan mobiloperatörerna tillåter simkortslösa abonnemang. Det kostar för mycket utrymme och vattentäthet att använda dagens simkort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-08 15:07
Ursprungligen av el gringo:

säkert. men samsung har ju redan det.

Ock därför ska Apple också implementera det? Inte givet.

Dessutom, kopieringsprocessen går endast på ett håll. Apple utvecklar -> Samsung kopierar

nej - jag menar att det går tekniskt att göra det.

för min del - så ser jag det som oundvikligt och framtiden att apple watch får telefon-del. hade varit en dröm att slippa bära runt på sin telefon hela tiden.

Ursprungligen av zinned:

Ock därför ska Apple också implementera det? Inte givet.

Dessutom, kopieringsprocessen går endast på ett håll. Apple utvecklar -> Samsung kopierar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-08 16:29
Ursprungligen av el gringo:

nej - jag menar att det går tekniskt att göra det.

för min del - så ser jag det som oundvikligt och framtiden att apple watch får telefon-del. hade varit en dröm att slippa bära runt på sin telefon hela tiden.

All business Apple spar väl godsaker till nästa generation klockor . Uppkoppling på nätet kommer väl i någon framtida generation om någon orkar vänta

Ursprungligen av el gringo:

säkert. men samsung har ju redan det.

Apple också: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Apple_SIM (varianten embedded Apple SIM som kom med iPad Pro).

Ursprungligen av cubeis:

All business Apple spar väl godsaker till nästa generation klockor . Uppkoppling på nätet kommer väl i någon framtida generation om någon orkar vänta

All produktutveckling är fråga om planering och prioriteringar. Ska man få in allt på en och samma gång så får man aldrig ut något.

Ursprungligen av el gringo:

nej - jag menar att det går tekniskt att göra det.

för min del - så ser jag det som oundvikligt och framtiden att apple watch får telefon-del. hade varit en dröm att slippa bära runt på sin telefon hela tiden.

Jag säger iofs inte nej till mobiluppkoppling i klockan men jag ser inte heller som någon av de högprioriterade funktionerna. Det finns annat som jag sätter högre på priolistan.

Nya Edition (Keramikboett) kunde väl fått nått mer alternativ än "sportband i cirrus".

Hade gärna sett nått band som matchar ihop den vita keramiken med nya "gagatsvarta" iPhone 7 som i sin tur kunde haft nått skal som matchade det keramiska vita.

Ursprungligen av zinned:

Suveränt Apple!

Där sparade jag just ca 7000 kr Ny skärm samt GPS, det verkade vara allt. Ingen "Inspector Gadget-kamera-för-Facetime", inte ordentligt tunnare, inget sådant. Jag ser absolut noll anledning till att sälja Gen 1 för att köpa Gen 2.

Skönt att spara de pengarna

Vattentät - jag simmar.....punkt

Ursprungligen av Sixten:

Vattentät - jag simmar.....punkt

Har du missat alla Youtube-filmer som gjorts med de som testar klockan i vatten?

EDIT: Min klocka sitter i laddaren på skrivbordet. Har helt gått tillbaka till mina automatiska klockor.

Ursprungligen av grenhall:

Har du missat alla Youtube-filmer som gjorts med de som testar klockan i vatten?

EDIT: Min klocka sitter i laddaren på skrivbordet. Har helt gått tillbaka till mina automatiska klockor.

Första tålde väl en hel del, men Series 2 verkar ju vara att den verkligen tål simning. Etta känns ju som att man chansar.
Skall läsa länken om batteritider.

Nån som har sett om det är några skillnader mellan Nike+ och den vanliga aluminiummodellen (f.d.  Watch Sport?

Den verkar ju bara ha ett annat armband, och den där Nike-appen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nån som har sett om det är några skillnader mellan Nike+ och den vanliga aluminiummodellen (f.d.  Watch Sport?

Den verkar ju bara ha ett annat armband, och den där Nike-appen.

Såvitt jag kan förstå är det så, lite Nike-mjukvara i "nike-stil" och armbandet.
De har väl samarbetet för att få en "soprt-kanal" och möjligen tillgång till Nike-personal för utveckling/testning?! osäker här...

Automatiska klockor?

Ursprungligen av grenhall:

Har du missat alla Youtube-filmer som gjorts med de som testar klockan i vatten?

EDIT: Min klocka sitter i laddaren på skrivbordet. Har helt gått tillbaka till mina automatiska klockor.

Ursprungligen av el gringo:

Automatiska klockor?

Mekaniska självuppdragande klockor

  • Medlem
  • 2016-09-14 21:43

På fredag köper jag min första "smarta" klocka. En 42mm Watch Sport Series2.
Men jag funderar på vilken färg jag ska välja. Antingen en rymdgrå med svart sportarmband eller en silver med pärlgrått nylonarmband.
Vad säger ni som redan äger svarta AW? Är det lätt att repa/slå bort färgen om man tex råkar slå i ett bord eller liknande?

Ursprungligen av Dalle:

På fredag köper jag min första "smarta" klocka. En 42mm Watch Sport Series2.
Men jag funderar på vilken färg jag ska välja. Antingen en rymdgrå med svart sportarmband eller en silver med pärlgrått nylonarmband.
Vad säger ni som redan äger svarta AW? Är det lätt att repa/slå bort färgen om man tex råkar slå i ett bord eller liknande?

Jag skulle aldrig köpt en klocka som inte hade safirglas. Jag lyckades repa min sport första veckan. Det är samma typ av glas som sitter på din iPhone och kollar du den med en ficklampa eller i dagsljus så ser du alla repor. Likadant om inte värre kommer din klocka se ut.

  • Medlem
  • 2016-09-14 22:01

@grenhall Ja där kan du ha en poäng.

Ursprungligen av Dalle:

@grenhall Ja där kan du ha en poäng.

Jag har haft min Apple Watch sedan April 2015 så jag vet hur det är. Nu hade jag turen att min AWS flippade ur så jag fick en utbytesenhet annars hade den varit svårsåld. Min Apple Watch däremot håller mycket bra skick.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-14 22:34
Ursprungligen av Dalle:

På fredag köper jag min första "smarta" klocka. En 42mm Watch Sport Series2.
Men jag funderar på vilken färg jag ska välja. Antingen en rymdgrå med svart sportarmband eller en silver med pärlgrått nylonarmband.
Vad säger ni som redan äger svarta AW? Är det lätt att repa/slå bort färgen om man tex råkar slå i ett bord eller liknande?

Jag har haft min rymdgrå Apple Watch sedan den släpptes i Sverige. Tas endast av när jag duschar eller sover.

Jag tycker inte jag är överdrivet försiktig med den, men den har ändå inga direkt synliga repor varken på glaset eller på aluminiumytorna. Om jag tittar riktigt noga kan jag se ett fåtal mikrorepor på glaset, men verkligen inget som syns väl.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 23:40
Ursprungligen av Dalle:

@grenhall Ja där kan du ha en poäng.

Lyd rådet från @grenhall . Köp Watch-modellen med Safir-glas, du kommer ångra dig annars. Safir-glaset är A och O, dessutom bör det vara ett mycket bättre andrahandsvärde på den. Allt detta utöver att den är så mycket snyggare, enligt mig...det är ju dock högst subjektivt

Jag tycker tvärtom:)

Aluminiummodellerna är bra. Priset är bra. De håller. Glaset håller. Färger håller.

Jag använder inte min klocka överdrivet försiktigt - tar av den om jag ska meka med bilen eller ta upp stugans vattenpump från 1,5 m djup men annars så är den på mer eller mindre hela tiden

Inga repor, ingen färg som har lossnat

att välja aluminium var ett medvetet val. Jag räknade med att jag kommer att vilja byta klocka när den nya modellen kommer - och då blir det ekonomisk enklare.

Det enda som ändrar sig är att jag går från svart till guldfärgad. Svart känns lite för begränsande färgmässigt:)

Bevaka tråden