Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple Watch är här

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-15 07:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag räknade med att jag kommer att vilja byta klocka när den nya modellen kommer - och då blir det ekonomisk enklare.

Jag tänker likadant. Att man mer eller mindre får räkna med att den inte kommer att vara i toppskick efter ett år, men att man kanske kommer att vilja byta den oftare än man byter fru, hus och bil.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 10:56
Ursprungligen av Dalle:

Jag tänker likadant. Att man mer eller mindre får räkna med att den inte kommer att vara i toppskick efter ett år, men att man kanske kommer att vilja byta den oftare än man byter fru, hus och bil.

Jag ska inte försöka övertala dig åt något håll utan du får avgöra själv men att man skulle spara pengar på att köpa Sport istället för Watch vet jag inte...visst, du får betala en lägre summa men samtidigt får du ju inte tillbaka lika mycket när du säljer den.

  • Medlem
  • 2016-09-15 13:05
Ursprungligen av zinned:

Jag ska inte försöka övertala dig åt något håll utan du får avgöra själv men att man skulle spara pengar på att köpa Sport istället för Watch vet jag inte...visst, du får betala en lägre summa men samtidigt får du ju inte tillbaka lika mycket när du säljer den.

Nu vet jag inte hur andrahandsmarknaden ser ut för Apple Watch. Men kan man verkligen räkna med att få något för en klocka som är 2-3 år gammal? (När det är dags att skaffa en ny) Rent generellt hur ju mjölk högre andrahandsvärde än elektronik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 13:15
Ursprungligen av Dalle:

Nu vet jag inte hur andrahandsmarknaden ser ut för Apple Watch. Men kan man verkligen räkna med att få något för en klocka som är 2-3 år gammal? (När det är dags att skaffa en ny) Rent generellt hur ju mjölk högre andrahandsvärde än elektronik.

Nu utgick jag från nuläget, det vi vet, dvs att man har gen 1 och ska nu köpa gen 2. Eller att man har gen 2 och om 1,5 år (som mellan gen 1 och 2) ska sälja den och köpa gen 3.

Silver. Passar med fler länkar.

Ursprungligen av Dalle:

På fredag köper jag min första "smarta" klocka. En 42mm Watch Sport Series2.
Men jag funderar på vilken färg jag ska välja. Antingen en rymdgrå med svart sportarmband eller en silver med pärlgrått nylonarmband.
Vad säger ni som redan äger svarta AW? Är det lätt att repa/slå bort färgen om man tex råkar slå i ett bord eller liknande?

Bevaka tråden