Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple kan ta bort fler hörlursportar

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-18 12:42
Ursprungligen av PaO:

Vi får inte glömma alla licenspengar Apple får för Lightninganslutna tredjeparts hörlurar / produkter

Tänkte på samma sak, de måste ju få in en hel del pengar på det. Tror lightning-kontakten blir kvar ett bra tag till.

Ursprungligen av WiFi:

Tänkte på samma sak, de måste ju få in en hel del pengar på det. Tror lightning-kontakten blir kvar ett bra tag till.

Tror inte heller att att den är på väg ut på något sätt.
Skulle dessutom inte vilja ha USB-C i telefonen.

  • Medlem
  • 2016-09-18 12:58
Ursprungligen av panther:

Tror inte heller att att den är på väg ut på något sätt.
Skulle dessutom inte vilja ha USB-C i telefonen.

Varför inte? Nu när alltfler telefoner får det så känns det som att det borde bli en standard.

Ursprungligen av WiFi:

Varför inte? Nu när alltfler telefoner får det så känns det som att det borde bli en standard.

Tycker bara att Lightning är smidig.
Fått för mig att den är lite mindre och böjligare
Har ingen lust att köpa nya tillbehör och sladdar heller.

Ursprungligen av panther:

Tycker bara att Lightning är smidig.
Fått för mig att den är lite mindre och böjligare
Har ingen lust att köpa nya tillbehör och sladdar heller.

Vadå "mindre och böjligare"? Kontakten är inte nämnvärt större. Och den är precis som lightning inte beroende av att du måste sätta in den på ett visst sätt. Den klarar av att bära en hel del olika signaler, och snart även standardiserad helt för ljud. Och när i stort sett hela branschen (förutom möjligtvis då Apple) standardiserar på den så har den en ännu större potential. Så att du inte vill vara med på tåget för att du tror att den är "mindre och böjligare" (som enda skäl) är ju bara.. löjligt.

Senast redigerat 2016-09-18 14:47
Ursprungligen av oldpeer:

Vadå "mindre och böjligare"? Kontakten är inte nämnvärt större. Och den är precis som lightning inte beroende av att du måste sätta in den på ett visst sätt. Den klarar av att bära en hel del olika signaler, och snart även standardiserad helt för ljud. Och när i stort sett hela branschen (förutom möjligtvis då Apple) standardiserar på den så har den en ännu större potential. Så att du inte vill vara med på tåget för att du tror att du är "mindre och böjligare" (som enda skäl) är ju bara.. löjligt.

Haha…att jag inte får tycka som jag vill, om en kontakt, det är ju löjligt om något.
Sen snackade jag om en kontakt, inte om mig.

Ursprungligen av oldpeer:

Nu kommer tillverkarna att spotta ut massor av tillbehör som har lightning-kontakt så att det passar med den nya iPhonen som släppts. Därför tror jag inte att Apple tänker kasta om allt igen så snabbt.

"There's an app-dapter for that!"

Ursprungligen av panther:

Haha…att jag inte får tycka som jag vill, om en kontakt, det är ju löjligt om något.
Sen snackade jag om en kontakt, inte om mig.

Det klart du får tycka som du vill, men du får också vara beredd på att andra kan ha åsikter om din åsikt.

Jag har korrigerat felet i mitt svar ändrat "du" till den.

Bevaka tråden