Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler Galaxy Note 7-telefoner har överhettats

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rapporterade fall av överhettade Galaxy Note 7 fortsätter att strömma in, och siffran är nu uppe i över 70 enbart i USA.

Läs hela artikeln här

Tror ni inte det är en del som passar på att elda upp sin bil, sin lilla sommarstuga etc...

Folk anmälde ju anhöriga som döda efter 9/11- fastän de levde. För att få ut pengar.

  • Medlem
  • 2016-09-13 18:14

Samsung får väl börja sälja sina telefoner med "Samsung-kit". En brandsläckare och brandfilt!

  • Medlem
  • 2016-09-13 20:26

Det är inte lätt när det är svårt

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2016-09-14 07:33

Samsung har ett ypperligt tillfälle att delta i Burning Man nu utan att ses som en sponsor!

Vad är poängen med att försöka få 70 fall att låta som mycket i en sådan enorm marknad som USA är?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-14 10:32

Det är inte antalet, det är antalet gånger konsekvenserna. Ett helt normalt beräknande i en konsekvensanalys.

Fast 70 exploderande mobiler är mycket! Att påstå något annat är att försöka tona ner allvaret.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast 70 exploderande mobiler är mycket! Att påstå något annat är att försöka tona ner allvaret.

Räknar du på antalet förbokningar av telefonen i USA (200 000) är det större chans att dö i en bilolycka på väg till butiken för att hämta upp din telefon än att telefonen i fråga är en av de drabbade. Det är inte mycket.

  • Medlem
  • 2016-09-14 20:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast 70 exploderande mobiler är mycket! Att påstå något annat är att försöka tona ner allvaret.

Klart att det är mycket
Normalt brinner ca 1 på 10 miljoner upp
Men snart är det löst ge det en månad så rullar nya friska ut på marknaden

Visst är det kul med skadeglädje, men varför fortsätter folk att ladda sina Note 7?
Jag läser inte allmän media, och på tekniksajter slutar jag läsa rubriker så fort jag ser ordet "Samsung", men inte ens jag har missat denna flopp.

Seriöst, om ni känner någon som har en Note 7 - informera dom om att dom absolut inte får ladda sina telefoner!

Edit: Stavfel

  • Medlem
  • 2016-09-14 22:06
Ursprungligen av neriksson:

Visst är det kul med skadeglädje, men varför fortsätter folk att ladda sina Note 7?
Jag läser inte allmän media, och på tekniksajter slutar jag läsa rubriker så fort jag ser ordet "Samsung", men inte ens jag har missat denna flopp.

Seriöst, om ni känner någon som har en Note 7 - informera dom om att dom absolut inte får ladda sina telefoner!

Edit: Stavfel

Här i Sverige och vi som är extra teknik intresserade har backup telefoner att ta till. Men många i USA kanske den nya Note 7 är den enda telefonen man har. Hur länge hade du klarat dig utan mobil helt och hållet

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-14 22:36
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Räknar du på antalet förbokningar av telefonen i USA (200 000) är det större chans att dö i en bilolycka på väg till butiken för att hämta upp din telefon än att telefonen i fråga är en av de drabbade. Det är inte mycket.

Räknar du på antalet exploderande telefoner hos konkurrenterna är det MYCKET!

Tråd rensad, håll er till ämnet, Fler Galaxy Note 7-telefoner har överhettats. Tack!

edit: Vi låser tråden också då vissa inte kan låta bli att trolla. Fortsätter det på forumet så är det avstängningar att vänta.

Senast redigerat 2016-09-21 22:26
1
Bevaka tråden