Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iPhone 5S fortfarande aktuell att skaffa sig?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Det är en ganska liten skillnad på vilken sida som är vad på en microUSB.
Har du aldrig försökt sätta in en USB-A åt fel håll?

Det jag menade var mer att de försöker trycka in den så hårt så att det går sönder. Gör man det så är man korkad eller så vill man förstöra grejerna, alternativt att det finns enheter som har riktigt dålig kvalitet på sina micro USB portar.
Men visst är det inte dumt med kablar som går att trycka i åt båda håll så länge det är en standard som alla mobiler kör.

Och ja jag har fått använda 3 försök några gånger innan usb minnen går i, men att trycka sönder porten har jag aldrig varit nära.

Nu när jag kört Ios 10 några dagar kan jag säga att telefonen blivit värdelös. Kamera appen tar 2-4 sekunder på sig att starta innan jag kan fota. Och över hälften av försöken kraschar appen. facebook messenger tar 10-13s på sig innan man kan börja skriva. Finns fler exempel men jag hoppas detta åtgärdas annars får jag sälja telefonen...

Ursprungligen av Jonatatatan:

Nu när jag kört Ios 10 några dagar kan jag säga att telefonen blivit värdelös. Kamera appen tar 2-4 sekunder på sig att starta innan jag kan fota. Och över hälften av försöken kraschar appen. facebook messenger tar 10-13s på sig innan man kan börja skriva. Finns fler exempel men jag hoppas detta åtgärdas annars får jag sälja telefonen...

Du kanske behöver göra en ren återställning, kan blivit något knas med mjukvaran hos dig.

Ursprungligen av keptang:

Du kanske behöver göra en ren återställning, kan blivit något knas med mjukvaran hos dig.

Jo tänkt o testa men vill helst slippa det också Men du tror inte det finns en chans att det som blivit "knas" (vilket något måste för tror inte apple kan godkänna den prestandan jag beskrev) blir lagat i ex IOS 10,0,2 eller så?

Har föresten 16GB modellen med 5,36GB ledigt så det bör inte vara något problem i alla fall, och jag använder den på samma vis som innan.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Jo tänkt o testa men vill helst slippa det också Men du tror inte det finns en chans att det som blivit "knas" (vilket något måste för tror inte apple kan godkänna den prestandan jag beskrev) blir lagat i ex IOS 10,0,2 eller så?

Har föresten 16GB modellen med 5,36GB ledigt så det bör inte vara något problem i alla fall, och jag använder den på samma vis som innan.

Har en 5s 16GB med 5,38GB ledigt och jag märker ingen skillnad på ios 10 mot tidigare ios 9. Gjorde en återställning när jag installerade ios 10.

Ursprungligen av Mikael E:

Har en 5s 16GB med 5,38GB ledigt och jag märker ingen skillnad på ios 10 mot tidigare ios 9. Gjorde en återställning när jag installerade ios 10.

Okej. Mobilen blev urladdad på fredag kväll och hade ingen möjlighet att ladda förrän ca 10 på lördag förmiddag, och nu verkar den bete sig normalt som innan jag installerade Ios 10. Vet inte vad som hände eftersom jag har testat att starta om flera gånger utan att det hjälpt. Kanske blir någon slags reset om den laddas ur och får ligga en stund ?

Bevaka tråden