Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Kom igång med Mac OS Sierra

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2016-09-22 08:18
Ursprungligen av oskich:

Funkar fint för mig?

Hur gjorde du? Hittar inte alternativet längre när jag kollar inställningar -> styrplatta. Hjälp mig gärna!!!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-22 10:00
Ursprungligen av mrock:

Hur gjorde du? Hittar inte alternativet längre när jag kollar inställningar -> styrplatta. Hjälp mig gärna!!!

Fungerar för mig med. Hittar dock inte inställningen under "Styrplatta", men jag kan flytta fönster i alla fall.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-22 10:39

Finns det några tydliga nackdelar med Sierra? Med El Capitan fick vi SIP, något liknande med Sierra?
Sitter på en maxad MBP 13 2011.

Bara älskar Universal Clipboard, underlättar så mycket ?
Haft många varianter under åren, som fungerat (mer eller) mindre bra.
När  gör något blir det ju bara bäst!

  • Avstängd
  • 2016-09-22 14:45
Ursprungligen av mrock:

Hur gjorde du? Hittar inte alternativet längre när jag kollar inställningar -> styrplatta. Hjälp mig gärna!!!

Inställningen finns kvar men den är flyttad.
Sitter inte vid datorn så jag kan inte leta reda på den men kolla under Hjälpmedel.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2016-09-22 19:29
Ursprungligen av Hffre:

Inställningen finns kvar men den är flyttad.
Sitter inte vid datorn så jag kan inte leta reda på den men kolla under Hjälpmedel.

Se där! Tackar allra ödmjukast!!!

Animationen till Mission control verkar ha blivit långsammare.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jajamen! Står med i artikeln!

Lyckas dessvärre inte få det att fungera hos mig. Vet någon vad det kan bro på? Har iOS 10.0.2 samt Sierra precis installerad. Tack för svar!

Edit: Löst, det krävdes tydligen Bluetooth aktivt på alla enheter. Goodie!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-24 11:40
Ursprungligen av mrock:

Hur gjorde du? Hittar inte alternativet längre när jag kollar inställningar -> styrplatta. Hjälp mig gärna!!!

Öppna systeminställningar - hjälpmedel - Mus och tangentbord - Styrplattealternativ - klicka för "aktivera dragning" och välj sedan med trefingersdragning

Logitech har släppt en ny version av control center för Sierra som löser problem med scrollning bland annat.
http://support.logitech.com/en_us/software/lo...

Funktionstangenterna i mitt externa apple-tangentbord har slutat fungera normalt sedan macOs. Macbookens tangenter funkar helt normalt. Vad kan det här vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-24 21:58

Jag har ju som ja beskrivit i en tidigare tråd skrivit om att vissa webbsidor inte laddas på min MBA(ständigt med senaste uppdateringar). Inte min 99mac har varit segt. Med den uppdatering av Safari som kom innan eller sparat från Sierra är alla dessa problem borta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-25 08:30
Ursprungligen av xms67:

Jag har ju som ja beskrivit i en tidigare tråd skrivit om att vissa webbsidor inte laddas på min MBA(ständigt med senaste uppdateringar). Inte min 99mac har varit segt. Med den uppdatering av Safari som kom innan eller sparat från Sierra är alla dessa problem borta.

Nix, det har inte löst problemet. Lika segt som vanligt idag igen.

Gillar att få en punkt likt iOS vid dubbel slag på mellanslagstangenten. Ligger i Tangentbordsinställningar/Text.

  • Avstängd
  • 2016-09-25 22:24
Ursprungligen av Giljan:

Gillar att få en punkt likt iOS vid dubbel slag på mellanslagstangenten. Ligger i Tangentbordsinställningar/Text.

Aha bra tips. Tack för det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-26 20:24

Upptäckte en annan sak nu som jag inte märkt av att det fanns i El Capitan. Det är när man har två fönster från samma applikation öppna (två Safari-fönster, två Finder-fönster etc) och placerar dem bredvid varandra så suger deras sidor ihop "magnetiskt". Både när man placerar efter horisontell sida och vertikal sida, så att säga.

Suveränt.

En annan förbättring som bara är skön
När man avslutar och startar upp Safari igen, då kommer Safari ihåg storleken på texten i fönsterna som fanns
innan av sig själv nu. Sitter man med stor skärm är det guld.
Tack Apple!

Bevaka tråden