Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan man göra med en plus? som inte går med en "vanlig"?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fick jag äntligen min iphone 7+ och jag gillar verkligen den nya storleken.
Jag funderar lite över vilka "unika" funktioner som finns i en +?
Det jag har hittar är landskapsläge för hemskärmen, men det måste väl finnas mera?

  • Porträttläge för kameran = kort skärpedjup (kommer i 10.1)

  • 2x optisk zoom

Bara att fylla på

Ursprungligen av BlackSmp:
  • Porträttläge för kameran = kort skärpedjup (kommer i 10.1)

  • 2x optisk zoom

Bara att fylla på

ja dom 2 har jag koll på. men jag tänkte om det finns något mer i ios?
(kanske den här tråden skulle ligga där istället? )

Jaha, menade du så...

Ursprungligen av bossebildoktor:

Igår fick jag äntligen min iphone 7+ och jag gillar verkligen den nya storleken.
Jag funderar lite över vilka "unika" funktioner som finns i en +?
Det jag har hittar är landskapsläge för hemskärmen, men det måste väl finnas mera?

Många av Apples appar har landskapsläge, t.ex. Väder och mail. I safari får du även flikar som på iPad i landskapsläge.

Ursprungligen av caliwator:

Många av Apples appar har landskapsläge, t.ex. Väder och mail. I safari får du även flikar som på iPad i landskapsläge.

jäklar så smidigt.

Räknas det att kunna fortsätta använda den efter 15:00 på en arbetsdag?

Ursprungligen av bossebildoktor:

Igår fick jag äntligen min iphone 7+ och jag gillar verkligen den nya storleken.
Jag funderar lite över vilka "unika" funktioner som finns i en +?
Det jag har hittar är landskapsläge för hemskärmen, men det måste väl finnas mera?

Hoppas du visste varför du köpte den..... ? Enklast är väl att gå in på AppleStore och kolla. Där står allt och det går att jämföra. Exempelvis dubbla kameror som Plus är ensam om av iPhone.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Räknas det att kunna fortsätta använda den efter 15:00 på en arbetsdag?

Som går utmärkt även på en iPhone 7.

  • Medlem
  • 2016-10-01 00:39
Ursprungligen av bossebildoktor:

Igår fick jag äntligen min iphone 7+ och jag gillar verkligen den nya storleken.
Jag funderar lite över vilka "unika" funktioner som finns i en +?
Det jag har hittar är landskapsläge för hemskärmen, men det måste väl finnas mera?

Du får full HD skärm vilket saknas på vanliga 7 an
Mer RAM
Större batteri
Dubbel kamera
2x optisk zoom

Ursprungligen av oldpeer:

Som går utmärkt även på en iPhone 7.

Inte vid normal användning, nej. Fast använder man sin telefon i samma utsträckning som sin gamla 3310 så håller den nog nästan en hel dag.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Inte vid normal användning, nej. Fast använder man sin telefon i samma utsträckning som sin gamla 3310 så håller den nog nästan en hel dag.

Vad definierar "normal användning"? Jag tycker att jag har en normal användning av min telefon och batteriet räcker gott och väl redan på iPhone 6S till framåt 19-tiden när jag tar den från laddaren vid 06.00.

Jag bytte upp till dasslocket 7+ enbart för batteriet. På sistone brukade min 6s vara nere på 10-20% vid 18-tiden. Kanske mitt användningsmönster som ändrades, men märkte också att den kunde tappa 15-30% på bara 3-4 minuters samtal. Ibland tvärdog den vid dryga 20% batteri. Kan ha varit relaterat till att jag körde iOS 10-beta på den, men har alltid tyckt att det har varit för lite batteritid i iPhone. Nu behöver jag inte begränsa mitt användande av telefonen längre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-02 11:35
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Inte vid normal användning, nej. Fast använder man sin telefon i samma utsträckning som sin gamla 3310 så håller den nog nästan en hel dag.

Inga problem alls. Jag använder den mycket och jag har ca 20% kvar när jag lägger mig i sängen och sätter telefonen i laddaren.

Men det var ju tur att du definierade normal användning för mig, så jag inte gick o trodde att jag använde den normalt. Tack!

Ursprungligen av zinned:

Inga problem alls. Jag använder den mycket och jag har ca 20% kvar när jag lägger mig i sängen och sätter telefonen i laddaren.

Men det var ju tur att du definierade normal användning för mig, så jag inte gick o trodde att jag använde den normalt. Tack!

Då kan du ju gärna citera vart jag definierade normal användning innan du lägger orden i munnen på mig, kan nämligen inte minnas att jag gett någon sådan definition.. Vad jag skrev var att man vid väldigt konservativ användning nog kan ta sig genom en hel dag med den lilla modellen, vilket stämmer. Sedan behövs inga personliga anekdoter om att "Jag har minsann si och så många procent kvar vid slutet av dagen", då har jag lika många tillbaks i form av egen erfarenhet vilket slutar i en pajkastning av ord-mot-ord. Det är inte svårt att leta upp Apples siffror om vad batteriet klarar, det är heller inte svårt att hitta klagomål om kapaciteten i recensioner av luren.

The Guardian skriver:
"The battery life just isn’t good enough to last one day, let alone two when so many other smartphones do. And when the iPhone 7 is dead it takes ages to charge it up again. It’s really poor."
https://www.theguardian.com/technology/2016/s...

Techradar skriver:
There are always mitigating circumstances, but every day by around five o'clock things were getting dicey in terms of battery.
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobil...

Trusted Reviews skriver:
[..]the iPhone 7’s battery life is a problem, and it really is. I’ve found myself constantly out of juice before getting ready to hit the pillow, even on days when the phone’s only been used moderately. [..]I’ve been so surprised by its lack of stamina that we tested a second iPhone 7 just in case there was something wrong with my review sample, but the results were the same.
http://www.trustedreviews.com/iphone-7-review...

Forbes skriver:
So whereas the iPhone 7 is running low at the end of the day following moderate usage, the iPhone 7 Plus still tends to be going strong.
http://www.forbes.com/sites/anthonykarcz/2016...

Dessa exempel stämmer alla överens med min egen erfarenhet av den mindre modellen, vilket gör att jag med gott samvete kan avfärda hyllningar från Mac-specifika siter (som alla lustigt nog använder luddiga formuleringar för att beskriva den fantastiska batteritiden) eller personer som betalat 7500kr och uppåt för nöjet att leva med sub-2000mAh.

Senast redigerat 2016-10-02 18:58

Batteritiden på iPhone utan Plus är onekligen bedrövlig, jag klarar mig aldrig en hel arbetsdag igenom med medelstor användning med min jobb-6S. iPhone 7 Plus tar mig utan problem igenom en dag vilket känns riktigt skönt, vill inte behöva bry mig om batteriet på min mobiltelefon.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-02 23:40

Man kan ha den som serveringsfat. Skämt åsido, + är en stor telefon. Har man ork och möjlighet så får man mycket skärmyta att jobba med.
http://www.iphonehacks.com/2014/09/7-advantag...

  • Medlem
  • 2016-10-03 05:18
Ursprungligen av reboot81:

Man kan ha den som serveringsfat. Skämt åsido, + är en stor telefon. Har man ork och möjlighet så får man mycket skärmyta att jobba med.
http://www.iphonehacks.com/2014/09/7-advantag...

Helt klart
Men jag är fortfarande förvånad över att Apple inte lagt till splitscreen mellan appar
5.5 tum räcker väl till detta använder det själv ofta

1
Bevaka tråden