Det verkar som om det har gått för bra för DayOne för fort?!
Därav att de höjde priserna en deeel kanske.
Har inget emot att betala om grejer har kvalitet.
Nu reagerade jag, för DayOne håller inte måttet.
Förstod aldrig varför de skulle ta bort sync till iCloud?
För deras egen sync är inte bra!
Får de betala något till Apple för att de använde deras sync i 1:a versionen?
DayOne var inte ens särskilt intresserade på riktigt att hjälpa till. Tomma ord, vanligt kopierat svar utan engagemang kändes det som när jag var i kontakt med dem idag.
Jag har haft mindre texter som inte syncat över till Macen tidigare. De har funnits på iPaden, där jag skrivit dem, och sen försvunnit ifrån iPaden när jag öppnat samma inlägg på Macen.
Det var mindre kommentarer, inget längre. Jag kunde skriva ner det igen någorlunda liknande.
Idag hade jag skrivit en längre text på iPaden och eftersom de lovat att continuity skulle fungera nu till och med, så tänkte jag fortsätta på Macen eftersom det blev längre och viktigare än förväntat.
Vad som då istället händer är att hela texten försvann på iPaden utom de första raderna när jag öppnar DayOne på Macen.
Aldrig haft någon data-loss förut. Det var j**ligt viktigt det som jag skrev.
Inget att lita på med andra ord, föränn iCloud sync blir möjligt igen. Om det blir det.
Blir till att skriva, definitivt längre grejer, i appar nu som tillhandahåller betrodd och beprövad sync.
Till och med Dropbox är trovärdigare. De har aldrig failat, och dem har man ju använt länge.
Någon som har andra liknande appar som kör iCloud?
Bra och ge kritik här i fall någon annan också har.