Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nästa Ipad Mini blir en Ipad Pro, och kanske kommer också en ny modell med 10,1-tumsskärm ersätta någon av dagens modeller. Uppgifterna om framtiden för Ipad Pro går isär.
Har länge velat ha en ipad och särskilt den stora pro-modellen.
Hoppas verkligen att de släpps tidigt på året då jag fyller jämnt i slutet av mars.....
För mig som ofta tittar på film på paddan så förstår jag inte varför det är gamla tjock-tv 4:3 formatet på ipad. Bilden blir pyttepytte. 16:9/10 format skulle bota mina sneglingar mot diverse konkurrenter.
Håller med, numera gör jag det på min iPhone SE, ipadden får ligga på bordet brevid.
Men 4:3 formatet är bäst, 16:10 eller än värre 16:9 gör ju dem så gott som obrukbara för annat än film. Precis som dagens "HD" skärmar.
Nästa Ipad Mini blir en Ipad Pro, och kanske kommer också en ny modell med 10,1-tumsskärm ersätta någon av dagens modeller. Uppgifterna om framtiden för Ipad Pro går isär.
Hur fungerar det idag på 12" ipadden?
Jag funderar om det är en regel som överhuvudtaget har nån betydelse på Apples och är något som enbart gäller deras egna fragmenterade marknad.