Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av personal hotspot och aktivera "vanlig" internetdelning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att stänga av Personal Hotspot och bara ha en helt "vanlig" internetdelning där det kommer upp som ett trådlöst nätverk? Jag har tröttnat lite på att det här så kallade lösenordsfria systemet (eftersom den verifierar mot iCloud) inte alltid fungerar.

Nej, inte om du har en Apple-enhet som du kopplar upp med till Personal Hotspot.
Det är ju en helt vanlig internetutdelning för alla andra icke-Apple-enheter.

Aldrig varit med om att det inte fungerar. Vad är det som strular?

Ursprungligen av keptang:

Nej, inte om du har en Apple-enhet som du kopplar upp med till Personal Hotspot.
Det är ju en helt vanlig internetutdelning för alla andra icke-Apple-enheter.
Aldrig varit med om att det inte fungerar. Vad är det som strular?

Okej. Just nu är det en Macbook Retina som den ansluts mot. Tråkigt om det inte går.

Jag vet inte exakt vad det är som strular, men ibland händer det att man helt enkelt inte kan ansluta längre. Det fungerar i regel alltid, men jag har lite svårt att acceptera när det inte fungerar eftersom det ofta är ett problem arbetsmässigt när det inte fungerar.

Både iPhone och macOS Sierra är nyinstallerat för att säkerställa att det inte är där det är något knas.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-09 08:30

Testat med sladd?

Ursprungligen av Json_81:

Testat med sladd?

Ja, med sladd fungerar det så klart utmärkt. Då går delningen via USB. Det är den trådlösa vägen som är problemet, och därför hade jag gärna sett en möjlighet att stänga av och få det som en helt vanlig wifi-hotspot så att det fungerar varje gång.

1
Bevaka tråden