Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule-fläkten surrar allt oftare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan semestern så började fläkten på min Time Capsule 2013 (A1470) surra. Tidigare har den varit knäpptyst. Sedan dess har intervallerna blivit tätare och är bara några minuter mellan fläktsurren. Enheten är ljummen/varm men inte stekhet. Har kollat anslutningar och ser inga förändringar mot tidigare. Hårddisken varvar upp och ner som det ska fter TimeMachine-synkningarna.

Kollade lite i diagnostiken i Airport verktyg och ser att fälten "Bad fan Latched "har en etta efter sig, emellanåt har även "Bad fan" en etta. De andra fälten har en nolla. Är det något vajsing på fläkten? Någon annan som upplevt detta och hittat en lösning?

Troligtvis en trött fläkt eller för mycket damm. Ta backup och skicka på lagning/köp ny.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Troligtvis en trött fläkt eller för mycket damm. Ta backup och skicka på lagning/köp ny.

Skulle gissa det också. Ska se om jag kan öppna routern och rengöra. Om det är det som är problemet.

Surrande airport time capsule

Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Skulle gissa det också. Ska se om jag kan öppna routern och rengöra. Om det är det som är problemet.

Öppnade du och rengjorde eller hur löste du det? Har samma prblm....om jag drar ut strömkabeln och sedan pluggar in den så tar det ca 30min tills det börjar surra.

Ursprungligen av jpdmelin:

Öppnade du och rengjorde eller hur löste du det? Har samma prblm....om jag drar ut strömkabeln och sedan pluggar in den så tar det ca 30min tills det börjar surra.

Jag öppnade bottenplattan och blåste och det kom ut lite damm. Men det räckte inte. Surrar ändå. Det var alltför pilligt att plocka ut alla delar i apparaten. Har tänkt att ta den till en verkstad, men inte kommit mig för än. Nu står den avställd. Men har sett att många haft likartade problem med TimeCapsule. Kan vara fläkten som inte fungerar som den ska.

1
Bevaka tråden