I texten konstaterar jag att något udda pågår med mitt övrigt, för så där stort ska det inte vara. Gåtans lösning har med mitt bildbibliotek att göra. Telefonen listade ju rätt, 19 GB eller vad det var, medan Itunes delade upp det i lite bilder och mycket övrigt. Efter återställningen och en tömning är både Itunes och telefonen överens och visar lika. Kanske har det något att göra med alla mina tester/experiment med bildströmmar/icloud bildbibliotek etc att göra. Men det är ett sidospår.
Det går utmärkt att rensa och städa i OS X utan att installera om, det är svårare i IOS. Har man mycket övrigt filer (lätt hänt att det blir så om man exempelvis tittar mycket på Itunes-filmer, delvis nedladdade sådana kan hamna i övrigt och skräpa) så hjälper det att återställa enheten. Det är så pass smidigt att göra att det är värt det för den som har lite ledigt utrymme i sin enhet.
Det tar förvisso lite tid, men när jag var klar hade jag mer ledigt utrymme och allt fanns kvar precis som innan. Eftersom jag också passade på att städa bland apparna fick jag ju ladda ned dem igen, men de la sig direkt i rätt mappar och allt fanns kvar, bara att fortsätta som vanligt.