Jag hade turen att vinna en Polar M600 för några dagar sen, men vet inte om jag ska behålla den. Hjälp mig om ni kan mer om den och om träningsklockor mer generellt!
Jag har börjat inse att det nog vore roligare och smidigare med en riktig tränings/gps-klocka och inte bara en mobilapp.
För några år sen testade jag en TomTom Cardio, men tyckte den var för bökig, svårmanövrerad/navigerad jämfört med min Runtastic-app.
Jag har länge varit inne på att köpa nya Apple Watch 2, som har inbyggd gps idag och är vattentät, eftersom jag är van vid iphone och ipad sen många år och utgår från att jag fattar den.
Det jag vill använda klockan till är löpträning och orienteringstävlingar. Idag använder jag Runtastic, som jag gärna fortsätter använda, som finns som app till Apple Watch 2. Jag vill gärna använda Livelox, som ritar ut din löpväg på orienteringskartor digitalt online. Livelox funkar att använda ihop med Strava.
Kan någon som kan klockor mer än vad jag kan, förklara vilken av klockorna som är bäst utifrån vad jag har för behov? Jag inser att jag börjar bli gammal när jag inte vill lära mig något nytt besvärligt, utan vill förstå allt direkt och inte behöva lära mig så mycket ny teknik...
Vad funkar bäst, Polar M600? Eller ska jag sälja den och istället köpa en Apple Watch 2?
Kan man på Apple Watch 2 gör som med mobilen att man kan köra två -träningsappar samtidigt?
https://www.polar.com/sv/produkter/sport/M600