- jonasn
- Medlem ●
- På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
- 2016-10-11 12:38
Utbrutet från OT-inlägg i tråden "Vi som bokat iPhone 7/7 plus"
Man ser ju sjukt dum ut med AirPods börjar fundera lite över om Ive börjar bli trött på designa sedan är ju inte Apple de bästa när de kommer till ljud!
Skaffade istället ett par Jaybird Freedom BT med riktigt bra batteritid plus små och grymt ljud ?
Men köper säkert Airpods också som Applenörd man är
Skaffade ett par Bang & Olufsen H8. Otroligt bra ljud och fantastiskt snygga! Blåtanden är en stor fördel för den inkommande 7an också
Själv köpte jag ett par Bose Quietcomfort 35. Skulle vara intressant att veta hur försäljningskurvan för bluetoothlurar ser ut efter senaste iphonelanseringen.
En vi anledningarna till att jag är glad för att Apple tog bort 3.5mm kontakten är att det kommer att komma så oerhört många bra BT-lurar nu. Och det kommer att säljas mer än någonsin.. ??
Lurar för 3-4000:-. Galenskap.
Tycker alltid det kommer uppstickarnärken som låter minst lika bra för mer än halva slanten oftast.
Absolut, men jag resonerade så att jag har haft mina gamla sennheisers i 15 år nu och det är ju bara pengar.
Jag är nyfiken, vilka andra lurar kan du tipsa om som levererar samma ljudkvalitet och samma skarpa noise cancelling för mindre pengar?
Det var inte svar på frågan.
Jag frågade inte efter tillverkare utan faktiska lurar. Skicka gärna exempel på sådana till mig i DM, för trådens skull, då jag inte tror att dessa existerar...åtminstone inte alls i någon större omfattning. Definitivt inte från Nocs.
Jag är galet nöjd med mina QC35, men när jag är i mycket bullrig miljö som t ex på ett flygplan så har jag något basbuller i höger öra, speciellt när det till exempel dunsar i landningsstället. Sen har jag upptäckt ett fenomen som bara uppstår på höger - om jag trycker örat mot höger axel så börjar det burra i hörlurarna på höger sida. typ som att det går rundgång i basen på den sidan. Vet inte om det är mina som är defekta. Kanske skulle reklamera dem och se. Vid 'normal' användning är de helt fantastiska.
Jag har också QC35 och de är magiska. Jag har inte upplevt någonting av de fenomen du beskriver.
Personligen är jag ganska nöjd med Bose QC35, men jag tycker inte alls de är värda priset. Jag har problem med att bluetooth ibland kopplar ifrån under samtal (aldrig under musik) och jag tycker ärligt talat inte att brusreduceringen är "all that". Jag hade tidigare ett par brusreducerande sladdlurar från Sony: MDR-ZX110NA och de är sjukt vindkänsliga. Minsta vindpust (typ om du möter någon på trottoaren) så förstärker de vindljudet otroligt mycket. Dessutom blir ljudkvaliteten jättedålig om du stänger av brusreduceringen. Men de kostar under 500 spänn så det var ändå fel jag kunde acceptera. När QC35 som kostar 4000 spänn hade samma problem med vind (även om det inte var lika tydligt) blev jag otroligt förvånad. Självklart är QC35 mycket bättre på att ta bort oljud (de gör de även utan brusreduceringen igång då de är rätt täta) men inte så de är värda åtta gånger pengarna.
Tycker inte heller att ljudkvaliteten ligger i 4000-kronorsklassen. Det gör inte den här snubben heller.
Hade jag kunnat hade jag nog lämnat tillbaka dem och övervägt ett par Sennheiser Momentum Wireless i stället. Inte för att lurarna är dåliga utan för att de inte riktigt levde upp till mina förväntningar och för att anslutningen till min telefon inte verkar vara stabil. Kanske löser sig när jag får min iPhone 7+.