Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple visar upp nya Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 183 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under kvällens event har Apple visat upp nya varianter av den bärbara datorn Macbook Pro, med tunnare formfaktor och en interaktiv funktionsrad.

Läs hela artikeln här

Hoppas den touchbaren kommer på ett nytt Apple tangentbord till iMac.. verkar jäkligt cool och smidig.

Ursprungligen av Cappachino:

Hoppas den touchbaren kommer på ett nytt Apple tangentbord till iMac.. verkar jäkligt cool och smidig.

Verkar sådär smidigt att sitta och titta (och röra) på en 1cm hög skärm istället för att titta på sin 13/15"-Retinaskärm några cm högre upp och styra med touchpad/mus istället.

Om folk var oroliga att folk skulle få nack/ryggproblem med iPad så kommer detta nå nya höjder nu.

Bra till vissa saker.

Känns som den är skohornad in i andra funktioner. Tänker att man har ju handen närmare trackpad än den strippen.

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:08

Jag vet inte hur ni fungerar. Men om jag ska sitta och redigera bilder och filmer så vill jag ha en större skärm än 15". Och om jag sitter vid en större skärm har jag troligen även ett externt tangentbord och mus. När ska jag då använda denna "Touch bar" eller vad dom kallade den?

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:15
Ursprungligen av Cappachino:

Hoppas den touchbaren kommer på ett nytt Apple tangentbord till iMac.. verkar jäkligt cool och smidig.

Det räknar jag med. Vill använda Touch Bar med Logic.

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:20
Ursprungligen av Dalle:

Jag vet inte hur ni fungerar. Men om jag ska sitta och redigera bilder och filmer så vill jag ha en större skärm än 15". Och om jag sitter vid en större skärm har jag troligen även ett externt tangentbord och mus. När ska jag då använda denna "Touch bar" eller vad dom kallade den?

Nja, Det ska vara smidigt att släpa på en bärbar. Tror att Apple kommer att släppa Magic Keyboard med Touch Bar.

Och det var det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-27 20:24

Ne-hepp. Ingen iMac, MacPro eller MacMini...

Ursprungligen av Erik.dv:

Ne-hepp. Ingen iMac, MacPro eller MacMini...

Vänta tills storen är uppe igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-27 20:26
Ursprungligen av Erik.dv:

Ne-hepp. Ingen iMac, MacPro eller MacMini...

iMac lär få en "tyst" uppdatering, MacPro kommer till WWDC och MacMini är end of life om man ska tro ryktena. MBP 13" med vanliga f-tangenter verkar dock smutt. Kanske dags att ersätta min gamla "Late 2012"-trotjänare?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-10-27 20:27
Ursprungligen av Redaktionen:

Under kvällens event visar Apple upp nya varianter av den bärbara datorn Macbook Pro.

Läs hela artikeln här

Ingen ny Air samt ingen uppdatering till nuvarande Macbook ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-27 20:28
Ursprungligen av rhesus:

iMac lär få en "tyst" uppdatering, MacPro kommer till WWDC och MacMini är end of life om man ska tro ryktena. MBP 13" med vanliga f-tangenter verkar dock smutt. Kanske dags att ersätta min gamla "Late 2012"-trotjänare?

Det är lite larvigt att de uppdaterar sina proffs-maskiner vart fjärde år.

Ursprungligen av Hoya:

Ingen ny Air samt ingen uppdatering till nuvarande Macbook ?

Air finns inte längre. Numera Macbook Pro.

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:29
Ursprungligen av Hoya:

Ingen ny Air samt ingen uppdatering till nuvarande Macbook ?

De sa just att Air ersätts av en billigare variant av nya Macbook Pro.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-10-27 20:29

Min första känsla efter presentationen:
Lite tunt.. :/

Nu vet vi med säkerhet att Apple helt lagt ner separata bildskärmar - dom demar med LG-skärm och berättar om sammarbete med LG. Så - vi får leva med skärmar som inte är lika vackra som Apples i fortsättningen. It's over.

Måste säga att jag blev förvånad att de inte uppgraderade Apple Tv, med 4K stöd.
Har Apple totalt missat att Google uppgraderade sin chromecast till chromecast ultra med just 4K stöd för strax under 800kr?
Det gäller liksom att hänga med.

Ursprungligen av Raxxor:

Måste säga att jag blev förvånad att de inte uppgraderade Apple Tv, med 4K stöd.
Har Apple totalt missat att Google uppgraderade sin chromecast till chromecast ultra med just 4K stöd för strax under 800kr?
Det gäller liksom att hänga med.

Japp, så är det. Det gäller att hänga med. De flesta konsumenter sitter inte med 4K-tv idag. Och de som gör det har lika dålig tillgång till material i den upplösningen som alla andra. Därför är det nog heller inte så angeläget för Apple att slänga ur sig något sådant i dagsläget. De har mer och viktigare produktsegment idag. Som t.ex Macbook Pro.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-27 20:34
Ursprungligen av Erik.dv:

Det är lite larvigt att de uppdaterar sina proffs-maskiner vart fjärde år.

Jag håller fullständigt med. Det stör inte mig personligen längre iom att jag jobbar mot linux-kluster och alltså inte är så beroende av prestandan på min "terminal" men det är likväl dåligt. Som fd stolt ägare av en "rivjärns-G5" skäms man å Apples vägnar...

Att man nu kan redigera mer intuitivt är helt fantastiskt, t.ex. som demon av DJ och Photoshop.
Men HERREGUD Apple, från 2012 och tills nu, nog borde ni väl fått fram mer kräm i en MacBook Pro!

/ ingen konsument (tror jag)!

Jag förstår inte heller detta - då tekniken finns och inte lär påverka priset markant - men jag fattar också att allmänheten i stort fullständigt skiter i 4K eller inte 4K, där är det user experience, lättanvändhet, innehåll, Siri och Apples ecosystem som gäller.
Apple förlorar inte något "race" genom att vara sena med 4K, det vet dom och det är därför dom skiter i det just nu.

Ursprungligen av Raxxor:

Måste säga att jag blev förvånad att de inte uppgraderade Apple Tv, med 4K stöd.
Har Apple totalt missat att Google uppgraderade sin chromecast till chromecast ultra med just 4K stöd för strax under 800kr?
Det gäller liksom att hänga med.

Apple kan gärna få ta mina pengar igen, när man har lyckats skrapa ihop de cirka 19 000 kronorna som instegsmodellen med Touch Bar kostar då man har inkluderat rabatten via Mecenat. Alternativt att man tar ner kostnaden lite genom att sälja sin nya Macbook 12 tum.

Sjuka priser. Ersätta Air som väl kostade runt 10k med en dator som börjar på 17k. Hade köpt en 13" utan touch bar om de hade börjat på 14500 som modellen innan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-10-27 20:42
Ursprungligen av Redaktionen:

Under kvällens event visar Apple upp nya varianter av den bärbara datorn Macbook Pro.

Läs hela artikeln här

Detta var inte riktigt vad jag hade väntat mig! Visst, Touch Bar var fräckt men prissättningen var tumme ner. Minst modellen var dyrare än den äldre ingångsmodellen av MBP 13-tum. Nä, jag tror jag själv kommer köpa en av de äldre istället då det känns mer prisvärt.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2016-10-27 20:49

16 GB ram är visst max...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vänta tills storen är uppe igen.

Ähäpp. :S

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:51
Ursprungligen av Demiurgen:

Nu vet vi med säkerhet att Apple helt lagt ner separata bildskärmar - dom demar med LG-skärm och berättar om sammarbete med LG. Så - vi får leva med skärmar som inte är lika vackra som Apples i fortsättningen. It's over.

Inte så sugen på en svart plastskärm från LG.

  • Medlem
  • 2016-10-27 20:53
Ursprungligen av Raxxor:

Måste säga att jag blev förvånad att de inte uppgraderade Apple Tv, med 4K stöd.
Har Apple totalt missat att Google uppgraderade sin chromecast till chromecast ultra med just 4K stöd för strax under 800kr?
Det gäller liksom att hänga med.

Ja Google får kämpa lite om dom ska kunna hänga på Apple.

Ursprungligen av Bokka:

Inte så sugen på en svart plastskärm från LG.

Den är nog bra, men man saknar ju den äkta Apple-känslan.

Bevaka tråden