- Nifa
- Medlem ●
L
Hämtade ut min på Elgiganten idag och avbokade från Halebop. Sen visar det sig att telefonen har hissgate-problemet.... HUR OTUR FÅR MAN HA?!
Beställde en iPhone 7+ Rosegold 128GB 10/9.
Blir skogstokig...
När startar Coil-whine? Beskriv gärna i vilka situationer!
L När startar Coil-whine? Beskriv gärna i vilka situationer!
Jag visste att själva problemet var ett faktum sedan innan på vissa drabbade telefoner, speciellt 7 plusen, så detta var i princip det första jag kollade.
När jag säkerhetskopierade över allt så:
1. Blev telefonen obehagligt varm,
2. Mycket riktigt så var det ett knastrande/tjutande ljud om man la den mot örat.
3. Punkt #2 var inte särskilt jobbig eller störande utan det mest jobbiga kom till när jag skulle testa att filma med kameran. Det knastrade och sprakade så oerhört högt när jag skulle spela upp filmen. Jag tänkte direkt att detta måste vara något fel.
4. Testade nollställa den, men problemet kvarstod. Trots att telefonen hunnit lugna ner sig och bli kall. Så idag lämnar jag igen den i hopp om att få en ny. Tänker inte ha en så dyr telefon med defekt kamera.
Ber om ursäkt om denna kom utanför ämnet.
Telia levererar! Från 7/11 till imorgon 1/11! Borde alltså skickas ut idag!
Äntligen.
Någon som fått sms om försening från comviq under förra veckan? Var i kontakt med dem i lördags och frågade om min leverans. Då frågar han i chatten mig om jag fått deras sms om försening tidigare i veckan. Inte fått något sådant av dem. Enligt honom skulle de få in leverans av iphone 7 128 GB nu i veckan. Återstår att se hur pass sant det var.
Telia framflyttad från 8/11 till 2/11 128gb mattsvart plus. Beställde 16/9, betyder det att den skickas den 2/11 eller att den är levererad då?
Vettefan ! Jag beställde oxå 16/9 men har levdatum imorgon 1/11. Borde skickas idag tycker man.
Var precis i kontakt med Comviq chattsupport eftersom min leverans var försenad ännu en gång. Och jag måste säga att det var det värsta jag varit med om!
Jag hade fått ett sms om att min telefon var försenad och att den nya leveranstiden kommer vara i slutet av v43. Jag skrev till dem och frågade ifall något hade hänt eftersom v43 hade passerat och att min order hade fortfarande inte blivit skickad. Han gav mig svaret att de skickar ut alla leveranser i tur och ordning (äre så?) Då frågade jag när dem tror att ni kommer få in leverans utav Apple (det har ju skett 2 förseningar på en leverans). Han gav mig samma svar. "vi skickar telefonerna i tur och ordning". Det var inte det jag frågade efter sa jag. Han svarar vi vet inte. Jag säger då, vad är poängen med er support ifall ni inte kan ge några beräknade leveranstider eller någon information om min order.
Han börjar bli uppkäftig och svarar, Ifall du inte gillar support så kan du dra. Sedan frågar jag varför han blir så upprörd. Han ger mig dryga svar som "jag är glad som en lärka" och att hans dag har varit den bästa på länge när jag frågar ifall han haft en dålig dag. Sedan stänger han chatten direkt!
Ni kanske har träffat på honom i chatten, han kallas Hans E
Jag fick ingen hjälp, utan istället dryg personal som behandlar kunder som skit. Tyvärr så sparade jag inte chatten.
Vettefan ! Jag beställde oxå 16/9 men har levdatum imorgon 1/11. Borde skickas idag tycker man.
Jag bor i norrbotten så kan hända att det är därför jag har 2/11 då det tar en extra dag för att få den hit.
Edit: skrev med Telias chatt och dom sa att telefonen ska vara levererad till mig den 2/11.
Var precis i kontakt med Comviq chattsupport eftersom min leverans var försenad ännu en gång. Och jag måste säga att det var det värsta jag varit med om!
Jag hade fått ett sms om att min telefon var försenad och att den nya leveranstiden kommer vara i slutet av v43. Jag skrev till dem och frågade ifall något hade hänt eftersom v43 hade passerat och att min order hade fortfarande inte blivit skickad. Han gav mig svaret att de skickar ut alla leveranser i tur och ordning (äre så?) Då frågade jag när dem tror att ni kommer få in leverans utav Apple (det har ju skett 2 förseningar på en leverans). Han gav mig samma svar. "vi skickar telefonerna i tur och ordning". Det var inte det jag frågade efter sa jag. Han svarar vi vet inte. Jag säger då, vad är poängen med er support ifall ni inte kan ge några beräknade leveranstider eller någon information om min order.
Han börjar bli uppkäftig och svarar, Ifall du inte gillar support så kan du dra. Sedan frågar jag varför han blir så upprörd. Han ger mig dryga svar som "jag är glad som en lärka" och att hans dag har varit den bästa på länge när jag frågar ifall han haft en dålig dag. Sedan stänger han chatten direkt!
Ni kanske har träffat på honom i chatten, han kallas Hans E
Jag fick ingen hjälp, utan istället dryg personal som behandlar kunder som skit. Tyvärr så sparade jag inte chatten.
Herregud! Hade honom också i lördags. Han var väldigt dryg mot mig med när jag blev irriterade på utebliven information om försening samt information om preliminärt datum för leverans. Dock var hans svar inte i närheten av de du fick. Riktigt genomuselt!! Han skulle vidarebefordra så att jag skulle få sms om försening men har ännu inte fått något.
Han sa dock att leverans av iphone 7 ska komma från Apple denna veckan, men med tanke på hans beteende så tvivlar jag på att det ligger någon sanning i hans svar...
Så får ni Hans E i chatten hos comviq kan ni lika gärna stänga ner och prova med en annan support agent senare.
Jag bor i norrbotten så kan hända att det är därför jag har 2/11 då det tar en extra dag för att få den hit.
Edit: skrev med Telias chatt och dom sa att telefonen ska vara levererad till mig den 2/11.
Okej. Väntar ivrigt på sändningsnummer från Telia nu då.. om den ska levereras imorgon.
Prel.datum flyttar bara framåt och framåt Just nu ligger datumet 12/12..... WTF OMFG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!
Fick sms från Telia idag typ värdecheck för 200kr att handla för hos dem medan man väntar på luren...... T.T
(Tror jag får mobilen runt när de har event som presenteras IPhone 8 Hahaha)
Trist. ?
Jag har haft min i tre veckor snart.
Herregud! Hade honom också i lördags. Han var väldigt dryg mot mig med när jag blev irriterade på utebliven information om försening samt information om preliminärt datum för leverans. Dock var hans svar inte i närheten av de du fick. Riktigt genomuselt!! Han skulle vidarebefordra så att jag skulle få sms om försening men har ännu inte fått något.
Han sa dock att leverans av iphone 7 ska komma från Apple denna veckan, men med tanke på hans beteende så tvivlar jag på att det ligger någon sanning i hans svar...
Så får ni Hans E i chatten hos comviq kan ni lika gärna stänga ner och prova med en annan support agent senare.
Varför inte ringa Comviqs kundtjänst och rapportera? Han borde inte jobba med kunder.
Jag blir galen!!!!!!
Beställde 7+ 128 GB Rosa den 18/9 från Comviq...inte fått den ännu...
Men fick veta nyss av min kompis som gick in till Machuset (mhStore) i Halmstad den 10:e Oktober(!!!!) och beställde en 7+ 128 GB Guld...och hans kom idag! Han ringde nyss och skrattade åt mig!
Jag blir galen!!!!!!
Beställde 7+ 128 GB Rosa den 18/9 från Comviq...inte fått den ännu...
Men fick veta nyss av min kompis som gick in till Machuset (mhStore) i Halmstad den 10:e Oktober(!!!!) och beställde en 7+ 128 GB Guld...och hans kom idag! Han ringde nyss och skrattade åt mig!
De får troligen inte in lika många rosa som de andra modellerna. Rosa är nog den minst populära modellen också. Jag som har svart därimot...
En kompis beställde en vecka efter mig och fick sin för en vecka sedan, samma modell förutom att han hade mindre minne.
[quote name="Looparn" postid="2294267"]
Okej. Väntar ivrigt på sändningsnummer från Telia nu då.. om den ska levereras imorgon.[/
Jag fick då leveransinformation från telia nu.
Jag med! Imon är väntan över. Tack för mig.
Idag hämtade jag ut min 7+ från Comviq, underbar telefon än så länge
Hoppas ni andra får era snart, ni kommer inte bli besvikna
Idag hämtade jag ut min 7+ från Comviq, underbar telefon än så länge
Hoppas ni andra får era snart, ni kommer inte bli besvikna
Färg? Minne? När bäställde du?
Aa vi får hoppas på att det dyker upp snart. Jag har ju fått 2 förseningar på min :/
Idag hämtade jag ut min 7+ från Comviq, underbar telefon än så länge
Hoppas ni andra får era snart, ni kommer inte bli besvikna
Vilken färg/minnes-kombo köpte du?
En 7+ rosa 128gb beställd 12/9
Samma?
Färg? Minne? När bäställde du?
Aa vi får hoppas på att det dyker upp snart. Jag har ju fått 2 förseningar på min :/
Se mitt senaste inlägg:)
Same here, fast den 18/9...då borde min vara ca. 1 vecka bort bara
Fler än jag här inne som beställt vanliga 7:an (128 GB) från Comviq? Har ni fått era eller väntar ni fortfarande? Meddela gärna här om ni får något sms och info om er leverans, eftersom jag inte verkar få sådan info av dem
Har beställt samma som du, jet black, fast hos telenor. Inte hört någonting alls jag heller. Inne på åttonde veckan nu..... suck
Ni som har beställt genom comviq bör ta kontakt med kundservice, eftersom det gjorde jag idag och fick nämligen reda på att min telefon är skickad. De har tydligen lite tekniska problem på deras hemsida, därför uppdateras inte informationen om beställningen.
Beställd: 19/11, mattsvart iphone 7 plus 32 gb. Beräknad leverans 4-5 v
Ni som har beställt genom comviq bör ta kontakt med kundservice, eftersom det gjorde jag idag och fick nämligen reda på att min telefon är skickad. De har tydligen lite tekniska problem på deras hemsida, därför uppdateras inte informationen om beställningen.
Beställd: 19/11, mattsvart iphone 7 plus 32 gb. Beräknad leverans 4-5 v
Är det verkligen så? Fick du ett sms om att din var försenad och beräknas komma i slutet av v43?
Ringde du dem? Ifall du går in och tittar på orderstatus är den skickad då? Eller var det något fel på hemsidan?