Ni som inte tycker att det är viktigt med storleken och vikten, bär ni inte runt era datorer?
Kollar du på Razor Blade PRO så ligger den i samma ballpark som MacBook PRO vad gäller vikt och den får plats med ett GTX 1060 6GB som troligen är mer än 2X snabbare än Radeon PRO 460 och med 50% mer VRAM. Det gamla MBPR skalet ger även möjlighet till HDMI / USB-type A i chassit - det är omöjligt i nya formfaktorn. Det måste väl ändå vara skönt att INTE behöva 2-3 adaptrar on the go?
Jag stödjer helt klart mobilitet men det finns gränser. Att Apple byggt maskinen som de gjort tror jag beror på att man ville hamna under 100W-taket som Thunderbolt 3 stödjer. Men det är lite synd de pressar detta så himla hårt och inte ger användare som har behov av prestanda några val.
Jag tror också som någon skrev någonstans att Apple ser iPad PRO som en ingångs-laptop. De tar bort billiga laptops för att helt folk ska undvika jämföra denna med en MacBook. Prissättningen 13" va 15" visar även denna trappa tydligt.