Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 11:31
Ursprungligen av Ancientdragon:

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-g...

Köp en direkt istället för att vänta. Jag fick min för en månad sedan snart och beställde på lanseringsdagen. Nu finns de ju i lager hos Elgiganten så varför vänta?

Exakt, jag förstår inte varför alla sitter här o gnäller över att de aldrig får sina telefoner. Håller med om att det är bedrövligt att telebolagen aldrig kan leverera men det finns ju faktiskt andra vägar att gå för att köpa produkter.

Ursprungligen av zinned:

Exakt, jag förstår inte varför alla sitter här o gnäller över att de aldrig får sina telefoner. Håller med om att det är bedrövligt att telebolagen aldrig kan leverera men det finns ju faktiskt andra vägar att gå för att köpa produkter.

Avbetalning är nog den gemensamma nämnaren.

Ursprungligen av keptang:

Avbetalning är nog den gemensamma nämnaren.

För mig är det enkelt. Jag har inte 9895:- kontant. Visst, delbetalning, men då räknar jag såhär:

Comviq Fastpris 7GB (ord. 245:-/mån, jag har reducerat pris som kompensation från en gammal reklamation) 195:-/mån
iPhone 7 Plus 128 GB: 320:-/mån

Totalt: 515:-/månad. Abonnemanget MÅSTE jag ha för att kunna ringa. Apples egna delbetalning hade blivit: 412:-/månad

Ta det, 412 + 195 för abb = 607:-/månad. Då betalar du 9888:- för bara mobilen (412:- x 24 mån)

Hos Comviq kostar själva telefonen 7680:- (320:- x 24 mån)

Så inte nog med att månadskostnaden blir lägre, telefonen blir billigare också.

Visst, sen att mn är bunden till Comviq är en annan femma, men det va inte det vi talade om

Ursprungligen av keptang:

Avbetalning är nog den gemensamma nämnaren.

Ursprungligen av robertkarlsen:

För mig är det enkelt. Jag har inte 9895:- kontant. Visst, delbetalning, men då räknar jag såhär:

Comviq Fastpris 7GB (ord. 245:-/mån, jag har reducerat pris som kompensation från en gammal reklamation) 195:-/mån
iPhone 7 Plus 128 GB: 320:-/mån

Totalt: 515:-/månad. Abonnemanget MÅSTE jag ha för att kunna ringa. Apples egna delbetalning hade blivit: 412:-/månad

Ta det, 412 + 195 för abb = 607:-/månad. Då betalar du 9888:- för bara mobilen (412:- x 24 mån)

Hos Comviq kostar själva telefonen 7680:- (320:- x 24 mån)

Så inte nog med att månadskostnaden blir lägre, telefonen blir billigare också.

Visst, sen att mn är bunden till Comviq är en annan femma, men det va inte det vi talade om

Men vad pratar ni om?

Jag köpte min med abonnemang och förhöjd månadsavgift med Telia som operatör... Men jag köpte den på Elgiganten för att de kunde leverera telefonen fortare än Telia själva...

De säljer nästan alla sina mobiler med abonnemang och har de flesta operatörerna..

Tro inte att jag hade 11tkr över på ett bräde.

Ibland är de dessutom billigare på den förhöjda avgiften än Telia själva. Något som Telia förklarade beror på fri prissättning när jag köpte min 6.a

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 13:07
Ursprungligen av robertkarlsen:

För mig är det enkelt. Jag har inte 9895:- kontant. Visst, delbetalning, men då räknar jag såhär:

Comviq Fastpris 7GB (ord. 245:-/mån, jag har reducerat pris som kompensation från en gammal reklamation) 195:-/mån
iPhone 7 Plus 128 GB: 320:-/mån

Totalt: 515:-/månad. Abonnemanget MÅSTE jag ha för att kunna ringa. Apples egna delbetalning hade blivit: 412:-/månad

Ta det, 412 + 195 för abb = 607:-/månad. Då betalar du 9888:- för bara mobilen (412:- x 24 mån)

Hos Comviq kostar själva telefonen 7680:- (320:- x 24 mån)

Så inte nog med att månadskostnaden blir lägre, telefonen blir billigare också.

Visst, sen att mn är bunden till Comviq är en annan femma, men det va inte det vi talade om

Men detta kan du väl lösa i valfri butik? Du behöver väl inte beställa via nätet för att detta ska kunna göras...?

Ursprungligen av zinned:

Exakt, jag förstår inte varför alla sitter här o gnäller över att de aldrig får sina telefoner. Håller med om att det är bedrövligt att telebolagen aldrig kan leverera men det finns ju faktiskt andra vägar att gå för att köpa produkter.

Eller så köper man via Halebop och får 2000kr rabatt vid 24 månaders bindningstid. Kan vara värt väntan då

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 13:09
Ursprungligen av jensklas:

Eller så köper man via Halebop och får 2000kr rabatt vid 24 månaders bindningstid. Kan vara värt väntan då

Och det får du inte om du knatar in i en Telia-butik och köper teleofnen med detta Halebopabonnemang?

@Ancientdragon, ja precis, men du köpte från Elgiganten.

Min gissning varför folk köper från sin operatör är att man fortsätter på sitt befintliga kontrakt/tar ett nytt kontrakt och betalar månadsvis på telefonen, och det är väl rätt.
Men det går uppenbarligen att göra på till exempel Elgiganten också, fler borde göra så verkar det som.

Förhandsbokade på Machuset/ MH store en rosa plus 128 den 9/9, de verkar inte fått in många mobiler

Förra veckan så lade jag in en beställning hos Apple det skulle ta ca 4 veckor innan den kommer, idag får ett meddelande om att mobilen är skickad. Så får se om den kommer imorgon eller nästa vecka

Ursprungligen av zinned:

Men detta kan du väl lösa i valfri butik? Du behöver väl inte beställa via nätet för att detta ska kunna göras...?

Inte med Comviq tydligen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 13:37
Ursprungligen av robertkarlsen:

Inte med Comviq tydligen

Säger vem?

Ursprungligen av zinned:

Säger vem?

Comviq, Apple Store m.m..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 13:41
Ursprungligen av robertkarlsen:

Comviq, Apple Store m.m..

Märkligt. Men då finns det ju bara ytterligare en anledning att inte nyttja detta andra sorteringens telekombolag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-03 13:49
Ursprungligen av zinned:

Märkligt. Men då finns det ju bara ytterligare en anledning att inte nyttja detta andra sorteringens telekombolag.

Comviq brukar dock ha lägsta priset för abonnemanget.
Sen är det ju bara i dessa extremfall precis när iPhone släpps som leveranserna haltar.
Boven bakom allt är Apple som ej ger klara besked när de skeppar ut nya mobiler och hur många det blir.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 14:24
Ursprungligen av stejan:

Comviq brukar dock ha lägsta priset för abonnemanget.
Sen är det ju bara i dessa extremfall precis när iPhone släpps som leveranserna haltar.
Boven bakom allt är Apple som ej ger klara besked när de skeppar ut nya mobiler och hur många det blir.

Vad är lägsta priset värt när deras tjänster i nätet fungerar halvfjärs?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-03 14:33
Ursprungligen av zinned:

Vad är lägsta priset värt när deras tjänster i nätet fungerar halvfjärs?

Osäker på vad du anser inte fungera bra, har dom inte själv, dock väl Tele2 som kör samma nät. Enda jag stör mig på är VPN ej tilläts på den tiden jag provade sist för ett par år sedan. Annars kör Comviq i samma 4G-nät som Telenor och samma 3G-nät som Telia och problem med täckning/datahastighet har jag aldrig upplevt där jag varit och rest. Comviq kom väl dessutom på 2a plats efter Halebop i kundnöjdhet.

Ursprungligen av zinned:

Vad är lägsta priset värt när deras tjänster i nätet fungerar halvfjärs?

Jag har aldrig haft problem med Comviq och deras tjänster i sig, men dom har tabbat sig EN gång rejält, och nu med leveranserna...men det är ju den männskliga faktorn hos dom på Kundtjänst...

Som operatör funkar Comviq perfekt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 14:59
Ursprungligen av robertkarlsen:

Som operatör funkar Comviq perfekt!

De är det många som inte håller med om

Jag tröttnade på Telenors svårigheter att svara på när telefonerna kommer, så jag bokade en hos Apple Store i Täby som har de flesta i lager för tillfället. http://www.istocknow.com/live/

Ursprungligen av zinned:

Och det får du inte om du knatar in i en Telia-butik och köper teleofnen med detta Halebopabonnemang?

Ingen aning, men säger du det får jag säkert det. Däremot har väl dom samma problem som alla andra operatörer? Inte i lager..?

Ursprungligen av zinned:

De är det många som inte håller med om

Bland annat jag, deras nätverk är det inget fel på! De delar nät med tele2, telenor och telia. Men deras kundservice är ju urusel. Men tittar man på deras priser så kan man ju förstå.. Med så låga priser måste man ju vara snåla på något.

Har ingen aning om hur de kan ha sveriges mest nöjda kunder dock, (därefter tele2, halebop). Jag har aldrig tyckt att de haft bra kundservice (gäller inte bara nu).

fortfarande väntar min 7 plus black 32 gb från nediamarkt. beställad i 1 oktober

Ursprungligen av ryckarn34:

Bland annat jag, deras nätverk är det inget fel på! De delar nät med tele2, telenor och telia. Men deras kundservice är ju urusel. Men tittar man på deras priser så kan man ju förstå.. Med så låga priser måste man ju vara snåla på något.

Har ingen aning om hur de kan ha sveriges mest nöjda kunder dock, (därefter tele2, halebop). Jag har aldrig tyckt att de haft bra kundservice (gäller inte bara nu).

Tydligen kompetensen

Någon som hört nått nytt från vårt älskade Comviq?

  • Medlem
  • 2016-11-03 16:50
Ursprungligen av robertkarlsen:

Någon som hört nått nytt från vårt älskade Comviq?

Snackade med dem i dag. De får in telefoner i dag och i morgon och ska skicka ut. Även nästa vecka skulle de få in telefoner. Dock ingen info om vilka modeller som de skulle få in. Sen får vi se hur mycket det som skrev stämmer

Senast redigerat 2016-11-03 17:23
Ursprungligen av Tasse:

Snackade med dem i dag. De får in telefoner i dag och i morgon och ska skicka ut. Även nästa vecka skulle de få in telefoner. Dock ingen info om vilka modeller som de skulle få in. Sen får vi se hur mycket det som skrev stämmer

Hahaha jag ooooooorkar inte mer Samma skitsvar varje gång! Börjar fundera på om Comviq lagt kundtjänsten på upphandling till Samhall

Halebop skickade min 7+ 128 Gb Svart idag, beställde 9/9 vid 16:30.

  • Medlem
  • 2016-11-03 17:15

Tog svängen förbi Täby på vägen hem och plockade ut en 7 plus 128GB, guld. ??

Beställt iphone 7 plus 128gb svart den 18/10 från tre. Fått email från de för nån timma sen att den har skickats idag.

Ursprungligen av lelik11a:

Beställt iphone 7 plus 128gb svart den 18/10 från tre. Fått email från de för nån timma sen att den har skickats idag.

Helt makalöst!!! Samma modell beställd mer än 1 månad tidigare från Telesnor men ingen leverans ännu och försenat till 47/48 tidigast ???

Ursprungligen av Mahler72:

Helt makalöst!!! Samma modell beställd mer än 1 månad tidigare från Telesnor men ingen leverans ännu och försenat till 47/48 tidigast ???

Antingen har personen skrivit fel, och menat 18/9, eller så är det ett troll...7+ 128 GB Svart är utan tvekan populärast, och det finns inte en chans att den kan komma så snabbt...folk har väntat sen 9/9 även hos Tre...

Bevaka tråden