Nu har det gått snart 2 månader med min 7+. Till min stora förvåning är det jag gillar bäst med telefonen är den nya hemknappen. Den känns inte alls lika plastig och billig längre utan är snabb och känns lyxig. Den haptiska feedbacken har jag bytt mellan de olika i inställningarna och hittat en som känns perfekt.
Fick hem en ny iPad PRO idag och den känns gammal och billig jämfört med 7+ mycket på grund av hemknappen.
Det jag saknar mest är såklart hörlursuttaget. Dagens bluetooth lurar är för klumpiga och de smidiga som styrs av Siri är kort batteri tid på samt att det tar evigheter att få Siri att sänka volymen 4 steg.
Så nu är min Topp 3:
Touch-hemknappen
Porträttläget
Att den nya processorn är otroligt snabb
En kompletterande plus/minus lista:
+ Saknar faktiskt inte hörlursuttaget längre. Fungerar bra utan och jag har 2 adaptrar där de behövs.
- Adaptrarna känns tyvärr billiga och som att de snabbt kommer att gå sönder.
+ Telefonen däremot är som en dröm. Allt flyter på smidigt och snabbt. Multitasking är aldrig ett problem då det finns kraft så det räcker till och blir över.
- Batteriet hade dag 1 bara 95% av den utlovade kapaciteten och har idag 2,5 mån senare 92,8%. Tror i och för sig att den inte kommer att sjunka så mycket mer men ändå.
+ 256Gb, no more limits!!!!!! Jag kan ha med mig allt jag vill.
- Tappar wi-fi emellanåt, lätt att åtgärda genom att slå av och på wi-fi.
+ Trots det jag skrivit ovan om batteriet så har jag ofta 50% kvar på kvällen efter en hel dags användning.
+ Kameran, nu kan den snart inte bli bättre