Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bullerisolera fönster. Tips någon?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen inflyttad i min nya lägenhet har jag upptäckt att trafikbullret tidvis är störande i sovrummet. Jag testade att byta gummilist men det gav noll effekt.

Fönstren är av äldre typ(50/60-tal) som öppnas inåt. Nån gång på 90-talet byttes den yttre glasrutan ut mot en energikassett o fönsterramen på utsidan är intäckt m en tätande beklädnad som jag antar jobbar tillsammans med energikassetten. Konstruktionen gör att ingen värmestrålning sipprar ut men trafikljud in får jag massor utav varför jag undrar om någon har dylika erfarenheter o kanske lite tips på lager.

Fn sover jag med öronpropp.

Jag kan inte byta fönstret då det är bostafsrätt

Jag ska kolla med mina grannar vad de gjort

• Medlem
  • International user
  • 2016-11-04 11:10

Du kan ju även vända dig till väghållaren och klaga, kan ju vara så att riktvärden för trafik överskrids och kan få detta åtgärdat. http://sundsvall.se/bygga-bo-och-miljo/buller...
Lite dålig information på den sidan kanske... Du borde även kunna vända dig till miljökontoret med klagomål. Jobbar själv med sånt...

Angående fönstret kan det vara så att bullret läcker in pga dålig isolering kring karmen. Själva fönstret låter ju som det är ok.

1
Bevaka tråden